ה- FDA אישר לשימוש תחליב Adapalene כטיפול באקנה

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

ה- FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאיThe US Food and Drug Administration) אישר את נוסחת התחליב הראשונה של Adapalene (תחת השם המסחרי Differin 0.1%) עבור טיפול מקומי באקנה במטופלים בגיל 12 שנים ומעלה.  מדובר בתכשיר רטינואידי שיימכר תחת מרשם החל מאפריל 2010.

אישור ה- FDA מבוסס על מידע ממחקרים קליניים באורך של 12 שבועות ממספר מרכזים, שבדקו 2,141 מטופלים.  בכניסתם למחקרים, היו למטופלים 20 – 50 נגעי אקנה דלקתיים ו 30 – 100 נגעים לא דלקתיים.

מתוצאות המחקרים עולה כי השימוש בתחליב Adapalene 0.1% הביא לירידה ניכרת במספר הממוצע הכולל של הנגעים (מחקר ראשון, 51.5% מול 37.1%; מחקר שני, 44.6% מול 32.8%), וכן במספר הממוצע של נגעים דלקתיים (מחקר ראשון, 54.9% מול 40.3%; מחקר שני, 46% מול 36.9%) ונגעים לא דלקתיים (מחקר ראשון, 49.6% מול 35.7%; מחקר שני, 43.1% מול 30.2%), בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מבחינת תופעות הלוואי שנצפו, עור יבש במידה קלה עד בינונית הופיע ב- 7% מהמטופלים, בעיקר בשבועיים הראשונים לטיפול ופחת עם שימוש נוסף.  תופעות לוואי נוספות היו אודם מקומי, הופעת קשקשים, יובש ותחושת עקצוץ או צריבה.

החוקרים מציינים כי התכשיר החדש מהווה אפשרות טיפול הולמת אשר ניתנת פעם אחת ביום בלבד, ומצליחה להשתלט על נגעי האקנה.  הם מוסיפים כי היות ולכל אדם מאפייני עור שונים, קיימת חשיבות בהכנסת תכשירים מסוגים שונים שיתאימו לכל אחד.

יש למרוח את תחליב Adapalene בשכבה דקה על גבי הפנים ואזורי עור נוספים הנגועים באקנה פעם אחת ביום, לאחר רחיצה בעזרת אל-סבון.  ניתן להשתמש במקביל בקרם לחות אם מופיעים תסמיני יובש.  מומלץ להימנע מחשיפה לשמש ולמכונות שיזוף בעת השימוש בתכשיר, תוך הקפדה על מסנני קרינה ובגדים מתאימים.  עוד מומלץ להימנע משימוש בחומרים אחרים בעלי השפעה מייבשת, בייחוד אם הם מכילים sulfur, resorcinol או salicylic acid.  בנוסף, יש להימנע משימוש בתכשיר על גבי אזורי עור מגורים, וכן להימנע משימוש בשעווה כחומר להסרת שיער באזורי הטיפול.

יש לציין כי בעבר היה התכשיר זמין (בריכוז של 0.1%) כג’ל, קרם או תמיסות שונות לשימוש מקומי וכן כשילוב של ג’ל ו benzoyl peroxide.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה