ניתוח לא-לבבי יחסית בטוח בקשישים עם היצרות א-תסמינית חמורה של המסתם האאורטלי (מתוך American Journal of Cardiology)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו ב-American Journal of Cardiology, עולה כי קשישים עם היצרות א-תסמינית, חמורה, של המסתם האאורטלי, יכולים לעבור ניתוח לא-לבבי, בדרגת סיכון נמוכה או בינונית, באופן בטוח יחסית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היצרות חמורה של המסתם ההאורטלי הינה גורם מנבא מוכר לסיכון בניתוח לבבי, אך לא-ברור אם בחולים א-תסמיניים יש מקום לתיקון המסתם טרם ניתוח לא-לבבי.

במסגרת המחקר השוו החוקרים את התוצאות של ניתוחים לא-לבביים ב-30 מבוגרים עם היצרות א-תסמינית, חמורה, של המסתם האאורטלי ו-60 ביקורות תואמות, עם היצרות קלה-עד-בינונית.

כל המשתתפים במחקר היו בגיל 75  שנים ומעלה (הגיל הממוצע עמד על 78 שנים). למעלה מ-90% מהניתוחים היו אלקטיביין, ופרט לחולה אחד בקבוצת המקרים ושלושה חולים בקבוצת הביקורות, הפרוצדורות כולן היו בסיכון נמוך או בינוני.

יעד הסיום העיקרי היה מדד משולב שכלל תמותה, אוטם לבבי, אי-ספיקת לב, הפרעות קצב חדריות ותת לחץ-דם במהלך הניתוח הדרש מתן וזופרסורים. בקרב חולים עם היצרות חמורה תועדה שכיחות גבוהה יותר, בהשוואה לביקורות (33% לעומת 23%), אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

מבחינת תוצאות ספציפיות, חולים עם היצרות חמורה נזקקו לתמיכת וזופרסורים בתדירות גבוהה יותר (30% לעומת 17%), אך שוב, ההבדל היה חסר מובהקות סטטיסטית.

בכל קבוצה שיעור האוטמים הלבביים עמד על 3%. בקבוצת החולים עם היצרות חמורה לא תועדו מקרי תמותה או התפתחות אי-ספיקת לב או הפרעות קצב. בקבוצת הביקורת תועד מקרה תמותה אחד ומקרה אחד של הפרעות קצב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר הנוכחי עולה כי קשישים עם היצרות חמורה, א-תסמינית, של המסתם האאורטלי, יכולים לעבור ניתוח לא-לבבי, בסיכון בינוני, ללא התפתחות אירועים לבביים מג’וריים.

Am J Cardiol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה