היעילות ארוכת הטווח של תכשיר המבוסס על תמצית קליפת האורן בטיפול בהפרעות בזיקפה (מתוך BJU International)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של ירחון British Journal of Urology International עולה כי תוסף תזונתי המסייע בהפרעות בזיקפה נותר יעיל גם כשנעשה בו שימוש לאורך מספר חודשים. ראוי לציין כי המחקר מומן בידי החברה המייצרת את התכשיר.

החוקרים טוענים כי התועלת בשימוש בתכשיר נשמרת כל עוד נמשכת נטילתו. התוסף התזונתי, המכונה Prelox, מכיל תמצית של קליפת עץ האורן וכן את חומצת הבסיס L-arginine aspartate. עד כה, מחקרים שמשכם היה עד שישה שבועות הראו כי התוסף משפר את תפקוד הזיקפה בדברים הסובלים מהפרעות קלות עד בינוניות בזיקפה. במחקרם זה ביקשו החוקרים לבחון אם ישנה תועלת בהמשך נטילת התוסף עד לשישה חודשים. הם מציינים כי עלו חששות שמא תגובת המטופלים לתכשיר עשויה לרדת עם הזמן.

החוקרים מציינים כי התוסף Prelox פועל באמצעות שחזור יכולת כלי הדם לייצר Nitric oxide (NO). לדבריהם, התרופה Viagra פועלת באמצעות מנגנון דומה, אולם מאוחר יותר בתהליך, על ידי הגברת ההשפעה של NO.

במחקר נכללו 124 גברים בגילאי 30 עד 50 שנים, אשר הוקצו לקבל שתי טבליות של Prelox פעמיים ביום, או לחילופין תרופת דמה, למשך שישה חודשים. הם מציינים כי במרבית המקרים היו ההפרעות בזיקפה קשורות ככל הנראה ליתר לחץ דם קל שאינו מטופל. החולים שנכללו במחקר לא סבלו מיתר לחץ דם חמור או מסוכרת. הם נתבקשו לרדת במשקל, לצמצם את צריכת המלח בתזונתם וכן לבצע פעילות גופנית בנוסף לנטילת התוסף התזונתי.

בתחילת המעקב, הראו הנבדקים בשתי הקבוצות ציון ממוצע של 15 נקודות במדד מתוקף בן 30 נקודות של תפקוד הזיקפה, ציון המעיד על הפרעה קלה עד בינונית. בתום שלושה חודשי טיפול, הציון הממוצע עמד על 25 נקודות בקבוצת ה-Prelox (ציון בן 25-30 נקודות מעיד על היעדר הפרעה) לעומת 19 נקודות בקבוצה שטופלה בתרופת דמה (ציון של 19-24 מעיד על הפרעה קלה). בתום שישה חודשי טיפול, הציון הממוצע היה 27 ו-19, בהתאמה.

בנוסף, הראתה קבוצת ה-Prelox שיפור רב משמעותית ביחס להיבטים אחרים של התפקוד המיני בהשוואה לקבוצת הביקורת, לרבות תפקוד האורגזמה, החשק המיני, שביעות הרצון מיחסי המין ושביעות הרצון הכללית.

BJU Int 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה