קורס מלא של טיפול גמילה מעישון ב-Varenicline (צ’מפיקס) במסגרת רפואת קהילה יעיל גם בקרב מעשנים שכשלו להיגמל בנסיונות קודמים (כנס SRNT )

ע”פ מחקר שהוצג ב-25/2 בכנס החברה למחקר על ניקוטין וטבק (SRNT) באנגליה עולה ש- Varenicline (צ’מפיקס, פייזר) הוא אמצעי מועיל ושימושי להפסקת עישון במסגרת רפואת הקהילה.

בכדי להעריך את השימוש בצ’מפיקס במסגרת רפואת הקהילה באנגליה, החוקרים זיהו משתמשי צ’מפיקס מתוך משתמשים במאגר המידע The Health Improvement Network . למטופלים נשלחו שאלונים על הפסקת העישון אשר נענו ע”י 193 איש.

צ’מפיקס נרשם לקבוצה מגוונת של מטופלים עם תחלואה נלווית כמו אסתמה, COPD , מחלת לב כלילית, שבץ, סרטן, מקבלי טיפול בדכאון וסובלים מהפרעה בי-פולארית.

נמצא ש-90% מהמטופלים ניסו בעבר טיפול גמילה מעישון, רובם באמצעות תחליפי ניקוטין. בדיקת עישון ב-7 הימים האחרונים לאחר 6 חודשים מאז התחלת טיפול הגמילה עם צ’מפיקס הראתה גמילה של 49.5% . כמו כן מטופלים שדיווחו על שימוש ב’צמפיקס למשך 9-12 שבועות היו בסיכוי של פי 11 להפסיק לעשן בהשוואה לאלה שהשלימו רק 2 שבועות של טיפול גמילה.

לא נצפה קשר בין הפסקת עישון וכמות העישון היומית, מס’ הנסיונות הקודמים להפסקת עישון או המוטיבציה של המפסיקים. הייתה עדות לכך שמטופלים עם הסטוריה ארוכה יותר של עישון נטו להפסיק פחות.

מסקנת החוקרים שהיענות המטופל לקורס גמילה מלא עם צ’מפיקס הובילה לתוצאות טובות יותר. הם מציינים שהיה קשר חזק בין משך הטיפול בצ’מפיקס והצלחת הטיפול.

החוקרים מציינים שקלינאים יכולים לעשות שימוש במימצאים אלה ע”י כך שישכנעו את מטופליהם הנכנסים לתכנית גמילה עם צ’מפיקס לבחור בקורס הטיפולי המלא של 12 שבועות וע”י כך להעלות את סיכויי ההצלחה.  כמו כן הם מדגישים שמרבית המעשנים הפונים לטיפול גמילה כבר עשו מס’ נסיונות בעבר, ולעובדה שנכשלו בעבר אינה צריכה למנוע מבעדם לנסות שוב חלופה נוספת זו, שכן הסיכוי להצליח בה גבוה יותר.

המחקר מומן ע”י פייזר אנגליה.

[Presentation title: Evaluation of Varenicline as an Aid to Smoking Cessation in UK General Practice – A THIN Database Study. Abstract POS3-74]

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה