Dienogest עדיף על Leuprolide להקלה על כאב על-רקע אנדומטריוזיס (מתוך Human Reproduction)

ממחקר חדש מגרמניה עולה כי יעילותו של Dienogest דומה לזה של Leuprolide Acetate בהקלה על כאב על-רקע אנדומטריוזיס, אך עם פרופיל בטיחות ונסבלות עדיפים.

החוקרים מסבירים כי Dienogest מהווה אפשרות מספקת לטיפול, עם הקלה בכאבים, שליטה בדימומים ואיכות חיים טובה יותר, תוך הימנעות מתופעות הלוואי המג’וריות של אנאלוגים של GnRH, בדומה למצב היפו-אסטרוגני.

החוקרים ערכו מחקר בתווית-פתוחה, שכלל 252 נשים שחולקו באקראי לטיפול פומי ב- Dienogest במינון 2 מ”ג ביום, או זריקה לתוך השריר של Dienogest Acetate (3.75 מ”ג), אחת לארבעה שבועות.

בתום 24 שבועות המחקר, בקבוצת המטופלות ב- Dienogest תועדה ירידה אבסולוטית של 47.5 מ”מ במדדי VAS (Visual Analog Scale) להערכת הכאב (בסולם של 0-100, כאשר 100 הוא כאב בלתי-נסבל). בקבוצת המטופלות ב-Leuprolide הירידה המקבילה עמדה על 46.0 מ”מ.

איכות החיים, כפי שנקבע לפי מדד SF-36 להערכת הבריאות הגופנית, השתפרה ב-10.2 נקודות עם Dienogest, ו-7.0 נקודות עם Leuprolide. השיפור במדד SF-36 להערכת הבריאות הנפשית עמד על 3.3 ו-1.9.

כאבי ראש, תופעות הלוואי הנפוצות ביותר, תועדו ב-12.5% מהמטופלות ב- Dienogest, זאת לעומת 19.5% מהמטופלות ב-Leuprolide.

ב-50 הנשים עם נתונים זמינים בביקור האחרון, צפיפות המינראלים של העצם עלתה ב-0.25% עם Dienogest, זאת לעומת ירידה של 4.04% בקבוצת המטופלות ב-Leuprolide.

גלי חום נותרו קבועים בקבוצת המטופלות ב- Dienogest (1.04 ימיםם בשבוע 1 ו-0.82 ימים בשבוע 24). מנגד, בקבוצת המטופלות ב-Leuprolide תועדה עליה מ-0.78 ימים בשבוע 1 ל-4.70 ימים בשבוע 24.

יתרה מזאת, החוקרים כותבים כי ההשפעה האנטי-אדרוגנית של Dienogest עשויה לסייע בהתמודדות עם תופעות הלוואי בעור ובשיער בנשים אלו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי להערכתם, Dienogest צפוי לשמש כטיפול ארוך-טווח מספק בנשים רבות עם אנדומטריוזיס כרונית.

Hum Reprod 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה