טיפול הורמונאלי מעלה את הסיכון לתמותה מכלל הסיבות בגברים מבוגרים עם סרטן ערמונית ממוקם (מתוך Cancer)

בגברים עם סרטן ערמונית ממוקם, בגילאי 73 ומעלה, הוספת טיפול הורמונאלי ניאו-אדג’וונטי לברכיתרפיה, מביאה לעליה משמעותית בסיכון לתמותה מכלל הסיבות, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Cancer.

החוקרים מסבירים כי ממצאים אלו מצטרפים לעדויות בספרות הרפואית, לפיהן טיפול הורמונאלי נאו-אדג’וונטי, גם כאשר ניתן לתקופה קצרה, כרוך בעליה קטנה בסיכון לתמותה לא בעקבות סרטן ערמונית, אלא בשל אינטראקציה בין טיפול הורמונאלי נאו-אדג’וונטי ובין תחלואה אחרת ברקע.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את ההשפעה של טיפול הורמונאלי נאו-אדג’וונטי על שיעורי התמותה של 2474 גברים (חציון גיל של 73 שנים) עם סרטן ערמונית ממוקם, שטופלו בין 1991 ו-2005. כל המשתתפים טופלו בברכיתרפיה, 1083 קיבלו בנוסף טיפול הורמונאלי נאו-אדג’וונטי.

65% מהחולים אובחנו עם מחלה בסיכון נמוך, 23% עם מחלה בסיכון בינוני ו-12% אובחנו עם מחלה בסיכון גבוה. כולם היו במעקב למשך שנתיים, לפחות.

במהלך חציון מעקב של 4.8 שנים, 643 גברים (26%) מתו. החוקרים זיהו קשר מובהק סטטיסטית בין טיפול הורמונאלי נאו-אדג’וונטי ובין הסיכון לתמותה מכלל הסיבות, בגברים בגילאי 73 ומעלה (Adjusted HR = 1.24,  p=0.04), אך לא בגברים צעירים יותר.

החוקרים לא זיהו קשר בין גורמים פרוגנוסטיים מוכרים לסרטן ערמונית ובין הסיכון לתמותה מכלל הסיבות.

המאמר אינו דן בסיבות הספציפיות לתמותה בקרב המשתתפים במחקר. עם זאת, החוקרים כותבים כי קיים קשר ישיר בין גיל מעל 70 ובין נוכחות מחלה קרדיווסקולארית, ולכן הנחתם היא כי זהו הבסיס לסיכון המוגבר לתמותה במדגם זה. כלומר, הסיכון למחלת לב כלילית גבוה יותר בקרב גברים אלו, ולכן כאשר נחשפים לטיפול הורמונאלי הם מצויים בסיכון גבוה יותר לאירוע כלילי.

החוקרים ממליצים לערוך הערכה לבבית כלשהי בקרב גברים הנזקקים לטיפול הורמונאלי בעקבות סרטן ערמונית, אם כי סוג ההערכה הלבבית הנדרש טרם נקבע.

Cancer 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה