השוואה בין Metformin ובין Glyburide בטיפול בסוכרת הריונית (מתוך Obstet Gynecol)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת ינואר של Obstetrics & Gynecology עולה לטיפול ב-Metformin (גלוקופג’) שיעורי כישלון גבוהים פי שתיים בטיפול בסוכרת הריונית, בהשוואה לטיפול ב-Glyburide (גלובן).

החוקרים מסבירים כי מטרת המחקר הייתה להשוות את רמות הסוכר בדם בנשים שנטלו Metformin עם רמות הסוכר בדם בנשים שנטלו Glyburide לטיפול בסוכרת היריונית. הם שיערו ל-Metformin ו-Glyburide תועלת זהה באיזון רמות הסוכר בדם בהשוואה ישירה בין השתיים.

נשים בהם שינוי תזונתי בלבד לא הביא לאיזון רמות הסוכר בדם בנשים עם סוכרת היריונית, חולקו באקראי לטיפול מונותרפי ב-Metformin (n=75) או Glyburide (n=74). היעד העיקרי של המחקר היה האיזון הגליקמי, ויעדים משניים כללו את שיעורי כשלון הטיפול וסיבוכים מיילדותיים ונאונטליים.

בחולים עם איזון טוב של רמות הסוכר בדם, החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין הקבוצות בערכי הסוכר בצום ובממוצע רמות הסוכר שעתיים לאחר-ארוחה. עם זאת, 26 חולים שטופלו ב-Metformin (34.7%) לעומת 12 חולים שטופלו ב-Glyburide (16.2%, p=0.01) נזקקו לטיפול באינסולין בשל איזון לא-מספק של רמות הסוכר בדם.

בנשים עם סוכרת היריונית, שיעור הכישלונות של טיפול ב-Metformin היה גבוה פי 2.1, בהשוואה לשיעור הכישלונות בעקבות טיפול ב-Glyburide  (95% CI = 1.2-3.9).

מגבלות המחקר כוללות גודל מדגם קטן ועוצמה לא-מספקת להערכת היעדים המשניים.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Obstet Gynecol. 2010;115:55-59

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה