אקו-לב תלת-ממדי בזמן אמת מסייע בהערכת אי-ספיקה פונקציונאלית של המסתם המיטראלי (מתוך JACC:Cardiovascular Imaging)

בדיקת אקו-לב תלת-ממדית בזמן אמת מסייעת בהערכת אי-ספיקה תפקודית של המסתם המיטראלי, עם דיוק הזהה לזה של בדיקת תהודה מגנטית של הלב, המשמשת כמדד הזהב, כך עולה ממאמר חדש שפורסם במהדורת נובמבר של JACC:Cardiovascular Imaging.

החוקרים מסבירים כי הערכת שטח EROA (Effective Regurgitant Orifice Area) ו-Rvol (Regurgitant Volume) מומלצת כיום להערכת אי-ספיקה פונקציונאלית של המסתם המיטראלי, אך לבדיקות הדו-ממדיות הנפוצות מספר מגבלות, בשל הערכות המודינאמיות לא-מדויקות וחישובים שונים.

החוקרים בחנו את הישימות והדיוק של מדידה ישירה של EROA והערכה כמותית של Rvol עם בדיקת אקו-לב תלת ממדי בזמן-אמת, בהשוואה לבדיקת תהודה מגנטית של הלב. כל 70 החולים במחקר אובחנו עם אי-ספיקה פונקציונאלית של המסתם המיטראלי, בדרגה קלה-עד-חמורה, בבדיקת אקו-לב דופלר.

החוקרים מצאו כי EROA, כפי שנקבע לפי בדיקת אקו-לב תלת-ממדי בזמן-אמת, היה גבוה יותר בהשוואה לבדיקות דו-ממדיות. ההבדל היה בולט במיוחד בחולים עם פתח אסימטרי.

החוקרים תיעדו קורלציה מצוינת בין הערכת Rvol שנקבעה לפי בדיקת אקו-לב תלת ממדי בזמן אמת ובין Rvol כפי שנמדד בעזרת בדיקת תהודה מגנטית של הלב (r=0.94), בעוד ששתי בדיקות אקו-לב דו-מדדיות הובילו לתת-הערכה משמעותית של Rvol.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הערכה כמותית של נפח הדם החוזר באמצעות אקו-לב תלת-ממדי בזמן-אמת היא בדיקה ישימה ומדויקת מאוד, בהשוואה לבדיקת תהודה מגנטית של הלב, ולאור זאת, עשויה לשמש כחלופה טובה יותר להערכות אקו-לב דו-ממדי.

בנוסף, בדיקת אקו-לב תלת-ממדי בזמן-אמת תחסוך ככל הנראה את הצורך בשני ערכי סף שונים להגדרת חומרת אי-ספיקה מיטראלית פונקציונאלית ואורגנית, בעקבות הערכה כמותית ישירה ומדויקת של EROA.

J Am Coll Cardiol Img2009;2:1245-1252

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה