בתוך שבועיים יחל חיסון כלל האוכלוסייה כנגד שפעת חזירים (מתוך ”הארץ”)

הצוות לטיפול במגיפות המייעץ למשרד הבריאות יצא בהודעה שפורסמה היום בעיתון “הארץ”, לפיה בתוך שבועיים יחל חיסון של כלל האוכלוסייה בישראל מפני שפעת החזירים, זאת לאחר שבשלב זה חוסנו כ-100,000 ישראלים כנגד שפעת החזירים. הודעה זו באה בעקבות 12 מקרי תמותה של חולים שאובחנו כחולים בשפעת חזירים מאז יום חמישי האחרון, רצף המקרים הנ”ל עורר דאגה בקרב הצוות לטיפול במגפות.

במקביל, יחל חיסון של נשים הרות ופעוטות בין הגילאים 6 חודשים עד 3 שנים, באמצעות חיסון חדש, שבניגוד לחיסונים הנוכחיים, אינו-כולל מרכיב אדג’וונטי המגביר את תגובת מערכת החיסון, זאת מאחר והמרכיב האדג’וונטי לא נבדק על ילדים מתחת לגיל שלוש ובנשים הרות. החיסון ללא המרכיב האדג’וונטי צפוי להגיע לישראל במהלך השבוע הבא.

ממשרד הבריאות נמסר בשבוע שעבר כי ידוע על לפחות 43 מחוסנים שפיתחו תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון, כולל 11 דיווחים על תגובות מקומיות (אודם ונפיחות); 8 מקרים של קושי נשימתי (כולל שיעול), 7 תגובות אלרגיות ו-4 מקרים של כאבי ראש. אדם אחד פיתח מוגבלות בתנועת הידיים לאחר קבלת החיסון.

יש לציין כי לצד התפשטות מגיפת שפעת החזירים, תועדה גם עליה בפחד מפני החיסון כנגד המחלה, וגם הסברים רבים של מומחים אינם מתגברים על החשש הכבד. מסקר שנערך ע”י ידיעות אחרונות עולה כי מרבית הרופאים מסרבים להתחסן.  ההסתדרות הרפואית בישראל ערכה לפני כשבוע יום עיון להערכת הקונצנזוס במערכת הרפואית להתחסנות הסגל הרפואי נגד שפעת H1N1, ואתם מוזמנים לעיין בסיכום יום העיון כפי שפורסם באתרנו.

לפי עדכוני משרד הבריאות, בישראל נכון לתאריך 18/11/2009 תועדו למעלה מ-7,120 מקרים מאומתים של שפעת החזירים, ולפי ההערכות מספר המקרים הכולל גבוה בהרבה.

נכון להיום, נרשמו בישראל 64 מקרי תמותה עקב שפעת החזירים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה