דיון מובנה כאמצעי ללימוד נושאים שנויים במחלוקת – ממוגרפיה בנשים בשנות הארבעים (Teach Learn Med.)

מחלוקת רבה סובבת סביב נושא בדיקות ממוגרפיה בנשים בשנות הארבעים לחייהן, ומתן ייעוץ מתאים לנשים עשוי להיות עניין לא פשוט. דיון מובנה הוא כלי חינוכי, שאינו מצוי בשימוש מספק במסגרת לימודי הרפואה.

מטרת ההתערבות הנוכחית היתה לשפר את הנכונות של מתמחים לדון בנושא בדיקות ממוגרפיה עם המטופלות שלהם. במסגרת המחקר, רופאים בשנת ההתמחות השניה לקחו חלק בדיון מובנה בן 3 שעות בנושא בדיקות ממוגרפיה בנשים בשנות הארבעים לחייהן. את ההשפעות של ההתערבות הקצרה העריכו החוקרים באמצעות שאלונים.

סה”כ השתתפו 33 מתמחים ב-6 דיונים שהתנהלו בין חודש ינואר עד יוני בשנת 2003. מהשוואת השאלונים לפני ואחרי ההתערבות, עולה כי דרגת הנוחות של המשתתפים, בנוגע לדיון סביב בדיקות ממוגרפיה, עלתה, והסבירות שידונו בנושא עם מטופלותיהן היתה גבוהה יותר.

לסיכום, דיון מובנה הביא לעליה בתחושות הנוחות והנכונות של מתמחים לדון בנושא בדיקות ממוגרפיה בנשים בשנות הארבעים לחייהן.

Teach Learn Med. 2006 Fall;18(4):292-6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה