ביצוע בו זמנית של כימותרפיה והקרנות עדיף לאחר BCS (מתוך J Clin Oncol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ינואר של Journal of Clinical Oncology , חולות סרטן שד בשלב מוקדם עם בלוטות לימפה חיוביות מסתדרות טוב יותר לאחר BCS (breast-conserving surgery) אם הן מקבלות כימותרפיה והקרנות בו זמנית לעומת קבלת הטיפולים ברצף זה אחר זה.

החוקרים מצאו כי טיפול משולב בו זמנית הוריד את הסיכון להישנות אזורית בחולות אלה בקרוב ל-40%. למרות שברפואה הפרקטית היום נפוץ לתת טיפול אדג’ובנטי כימותרפי לפני מתן הקרנות בנשים עם סרטן שד בשלב מוקדם, אשר עוברות ניתוח שמרני, האינטגרציה האופטימאלית של כימותרפיה והקרנות עדיין שנויה במחלוקת.

על מנת לחקור את הנושא, החוקרים ניתחו תוצאות של מחקר רנדומאלי French multicenter phase III. במחקר השתתפו 716 חולות, שעברו BCS בשל סרטן שד בשלב 1 או 2 בין השנים 1996 ו-2000, ואשר עקבו אחריהם עד לחציון של 60 חודש.

התוצאות לא חשפו הבדלים משמעותיים בין הזרועות של מתן בו זמנית של כימותרפיה והקרנות לעומת מתן ברצף שלהם בהישרדות ללא מחלה לאחר 5 שנים (80% בשניהם), בהישרדות ללא הישנות מקומית (LRFS – 92% מול 95%), בהישרדות ללא גרורות (87% מול 84%) או בהישרדות כוללת (90% מול 91%).

למרות זאת, נמצא יתרון משמעותי בטיפול בו זמנית בנשים עם מחלה ועם בלוטות לימפה חיוביות. בנשים אלה, LRFS היה 97% בזרוע הטיפול הבו זמנית מול 92% בזרוע של הטיפול ברצף. דבר זה היה שווה לירידה בסיכון של 39%.

לסיכום, ממצא המחקר כי תת קבוצה זו של חולות כבר מראה הבדל משמעותי יכול להיות סימן בכיוון של שיפור הישרדות כוללת, כשלחולות עם היסטוריה של מהירה יותר כבר הייתה את ההזדמנות שלהם למצות ולשפר את התוצאות שלהם במעקב הנוכחי.

J Clin Oncol 2007; 25: 405-410

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה