חומרים קרדיווסקולרים הגיעו לפסגת רשימות התרופות של מבוגרים וקשישים

תרופות קרדיווסקולריות הגיעו ל-5 המובילים ברשימת קבוצות התרופות היקרות ביותר הנרשמות למבוגרים על ידי רופאים בארצות הברית בשנת 2004. הוצאת כספים על תרופות קרדיווסקולריות בלבד עמדה כמעט על 32 מיליארד דולר, וכאשר לקחו בחשבון גם תרופות אנטי היפר ליפידמיה החשבון הכולל היה יותר מ-50 מיליארד דולר.

מספרים אלה מגיעים מהסקר האחרון של Medical Expenditure Panel, שנעשה על ידי Agency for Healthcare Research and Quality. סטטיסטיקות נפרדות עבור מוטבי Medicare בני 65 ומעלה, עבור אותה שנה, הראה כי תרופות קרדיווסקולריות הגיעו לצמרת החשבון בפרטים אלה, כאשר ההוצאה הכספית השנתית היה 16.7 מיליארד דולר ו-10.4 מיליארד דולר נוספים בוזבזו על חומרים אנטי היפר ליפידמיה באוכלוסייה זו.

עבור מבוגרים, פירוט ההוצאה הכספית היה 31.7 מיליארד דולר על תרופות קרדיווסקולריות ו-21.5 מיליארד דולר על תרופות אנטי היפר ליפידמיה. חומרים קרדיווסקולרים היוו 17.5% מההוצאות על מרשמי תרופות על ידי מבוגרים.

לחומרי אנטי היפר ליפידמיה הייתה את ההוצאה הכספית הממוצעת הכי גבוהה פר מרשם עבור מבוגרים (100.44 דולר). מספר זה היה יותר מכפול מההוצאה הכספית הממוצעת של קבוצת תרופות בעלת ההוצאה הכספית הממוצעת הכי נמוכה תרופות קרדיווסקולריות (47.55 דולר).

שלושת קבוצות התרופות האחרות שהגיעו לפסגה עבור מבוגרים היו הורמונים (24.5 מיליארד דולר), חומרים למערכת העצבים המרכזית (23.7 מיליארד דולר) וחומרים פסיכו-תרפואטים (17.9 מיליארד דולר).

ההוצאה הכספית על מרשם תרופתי ב-75% ממוטבי Medicare הייתה על חומרים קרדיווסקולרים, אשר הייתה האחוז הכי גבוה לעומת שאר 4 קבוצות התרופות האחרות בפסגה.

בנוסף על תרופות אנטי היפר ליפידמיה, אשר היו ההוצאה הכספית השנייה הכי גבוהה עבור פרטים בני 65 ומעלה, שאר שלוש קבוצות התרופות ברשימת 5 היקרים ביותר היו הורמונים (8.1 מיליארד דולר), חומרים למערכת העצבים המרכזית (6.8 מיליארד דולר) וחומרים למערכת העיכול (5.6 מיליארד דולר).

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה