Colestimide יעיל לטיפול בהשמנת-יתר ובסוכרת (Diabetes)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון ינואר של Diabetes, עולה כי Colestimide, חומצת מרה קושרת שרף, טובה לטיפול בהשמנת-יתר, תנגודת לאינסולין וסוכרת מסוג 2, במודל עכברים.

לדברי החוקרים, מאחר שדיסליפידמיה בחולי סוכרת מסוג 2 הביאה לשיעורי תמותה גבוהים, המחקר הנוכחי בחן את השפעות התרופה הן על סוכרת והן על דיסליפידמיה, וייתכן ויש לתרופה השפעות חיוביות בכל הקשור לסיבוכים מיקרווסקולרים ומאקרווסקולרים.

יתרה מזאת, המחקר מעלה את אפשרות מסלול המטבוליזם של חומצות מרה כמטרה טיפולית חדשה לטיפול בהשמנת-יתר, תנגודת לאינסולין וסוכרת מסוג 2.

החוקרים בחנו את השפעות הטיפול ב- Colestimide על המטבוליזם של סוכר והמנגנונים ברקע, במודל עכברים עם סוכרת מסוג 2. טיפול ב- Colestimide מנע השמנת-יתר בעקבות דיאטה והיפרגליקמיה, ושיפר את השמנת היתר בעקבות דיאטה בעכברים.

ריכוזי כולסטרול כולל, VLDL ו-LDL ירדו באופן משמעותי בחלק המניעתי של המחקר, וירדו לפחות חלקית בחלק ההתערבותי, ללא השפעה על רמות HDL. טיפול ב- Colestimide הביא לשיפור בכבד שומני והצטברות שומן, תוך הורדת התנגודת לאינסולין ושיפור הפרשת אינסולין.

בין המנגנונים המעורבים בשיפורים אלו, כלולים עליה בהפרשת ליפידים בצואה ושינוי בביטויי גנים המעורבים בקטבוליזם של כולסטרול וסינתזת חומצ שומן.

החוקרים טוענים כי מאחר וחומצות מרה קושרות שרף כבר שימשו בעבר כטיפולים להורדת רמות כולסטרול, יש הגיון לנסות את הטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 ודיסליפידמיה. הם מציעים להמתין לתוצאות ממחקרים נוספים או מחקרים ארוכי טווח, לפני הרחבת הטיפול לחולי סוכרת מסוג 2  ללא דיסליפידמיה.

Diabetes 2007;56:239-247.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה