מניות פייזר יורדות ב-2% על רקע הדו”חות הכספיים ותכנית הקיצוצים (firstword)

מניותיה של חברת התרופות הגדולה בעולם, פייזר, צנחו אמש ב-2% על רקע הדיווח של תוצאות הרבעון האחרון ושל שנת 2006 כולה (אשר למעשה הציג גידול עצום ברווח, אך בעיקר על רקע רווח הון חד פעמי של מכירת חטיבת מוצרי הצריכה, וללא הרווח החד פעמי – ירידה של 15% ברווח הרבעוני) והודעת החברה על תכנית קיצוצים חדשה.

אחד הגורמים המשמעותיים לקיפאון בצמיחה וברווחיות הוא חשיפת שני מוצרים מובילים לתחרות גנרית (הלוסטרל לדכאון, והאזניל לטיפול בזיהומים) אשר מכירותיהם צנחו ב-2006 בכ-80%.

מחברת האנליסטים בר שטרן דווח על הורדת הציון הפיננסי לפייזר תוך הדגשת החששות הנוגעות לתכשיר מס’ 1 של פייזר, הליפיטור, אשר מכירותיו ירדו ברבעון האחרון ב- 1% (סך המכירות של ליפיטור ב-2006 הסתכמו בקרוב ל-13 מיליארד $) ,  האנליסטים מציינים את התחרות הגוברת מהוורסיה הגנרית של סימבסטטין בארה”ב, הזוקור. האנליסטים חוזים יריזה שנתית של 2% במכירות התכשיר ב-2007 בכל העולם, וירידה של 5% בארה”ב.

האנליסטים מבית שטרן מוסיפים שצמיחה גדולה יותר צפוייה במכירות פייזר ב-2009-2010, אך ירידה נוספת ב-2011 ו-2012 כאשר ליפיטור עצמו יהפוך להיות גנרי בארה”ב.

אנליסט מהבנק של אמריקה מציין שלמרות הפיספוס בתחזית המכירות השנתית של ליפיטור, פייזר עדיין מסוגלת ל”הכות ” את התחזיות, בעיקר על רקע גידול במכירות מוצרים חדשים כמו ליריקה (לכאבים נוירופתיים), Chantix (לגמילה מעישון) ו-Sutent .

ב-22 בינואר החברה הכריזה על הפחתה של 10% בכח העבודה וסגירת מס’ מתקנים. אנליסטים מעריכים שחברות כמו GSK , סאנופי-אוונטיס וחברות אחרות המתמודדות עם תחרות גנרית עשויים לחוות בקרוב סיטואציה דומה.

לדיווח ב-firstword

הערת המערכת: השאלה היא האם המגמות המתרחשות בפייזר הן אכן סימן מוקדם לכלל התעשייה הפרמצבטית, ונתחיל לראות דיווחים שאיננו רגילים להם כבר שנים רבות של ירידה בהכנסות ורווח, קיצוצים וכד’ בעוד חברות מובילות בענף.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה