תאי T רגולטורים מהווים סמן להישנות גידול בריאה (מתוך Cancer)

חולים עם NSCLC (non-small cell lung cancer) בשלב מוקדם, שיש להם פרופורציה גדולה של תאי T רגולטורים של גידול בהשוואה ל-TIL (tumor-infiltrating T-cell lymphocytes), נמצאים בסיכון מוגבר להישנות הגידול.

לגידולי ריאות בשלבים מוקדמים עם עליה בתאי T רגולטורים החודרים לגידול יש סיכוי גדול יותר להישנות בהשוואה לגידולים ללא תאי T רגולטורים. החוקרים הגיעו למסקנה זו על ידי למידת מידע מ-64 חולים עם NSCLC בשלב 1. לאחר הסרה כירורגית, החולים נשארו חופשיים ממחלה למשך לפחות 2.5 שנים או, שהייתה להם הישנות תוך שנתיים.

בדיקה של דגימות מרקמת הגידול בריאה הראתה הימצאות תאי T רגולטורים ב-33 (51%) ו-TIL ב-53 (83%) מהחולים, כך עולה מתוצאות המחקר, שפורסמו במהדורת דצמבר של Cancer.

תוך שימוש בפרופורציה של תאי T רגולטורים ל-TIL, 19 חולים סווגו כבעלי סיכון גבוה והיה להם HR של 8.2 עבור הישנות. ל-34 חולים בקבוצת הסיכון הבינוני היה HR של 3.3.

לסיכום, לתאי T רגולטורים בלבד לא הייתה משמעות פרוגנוסטית והחוקרים הצביעו על כך, שנוכחות תאי T רגולוטורים נמצאת בקורולציה עם הישרדות רק כאשר הם נשקלים בהקשר של TIL כולל. הדבר יכול להיות יעיל בצירוף למרקרים אחרים על מנת לקבוע איזה חולה עם גידול בריאה שלב 1, שעבר ניתוח, יזדקק לטיפול נוסף.

Cancer 2006;107:2868-2872

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה