מספר הנשים המסיימות את לימודי הרפואה בבתי ספר לרפואה בארה”ב עלה באופן פרוגרסיבי במהלך 26 השנים שבין 1978 ו-2004. שינוי זה קשור בשינויים בההתפלגות המגדרית של מתמחים בתוכניות Council for Graduate Medical Education.
במסגרת המחקר הנוכחי השוו החוקרים את המגמות במספר והפיזור בין המינים של מתמחים שלקחו חלק ב-10 תוכניות התמחות, עם מספר המתמחים הגדול ביותר.
מהתוצאות עולה כי ההתפלגות בין המינים בתוכניות התמחות שונות משתנה בצורה ניכרת. אחוז הנשים שהשתתפו בתכנית התמחות בהרדמה, היה נמוך יותר, בהשוואה לממוצע הארצי, ושיעור העליה היה נמוך יותר מזה של כל אחת מההתמחויות האחרות.
הסיבה להתפלגות זו היא מולטיפקטוריאלית, כאשר בין הפקטורים התורמים נכללים חשיפה מוגבלת לנשים המהוות דוגמא אישית (כולל מספר קטן יותר של נשים עם דירוג אקדמי בכיר ותפקידים מובילים), חוסר רגישות להבדלי מגדר, המובילה לסביבת עבודה לא-מקצועית, מעורבות מוגבלת של נשים מרדימות בשנים הראשונות של החינוך הרפואי , תפיסה שגויה של הקשר בין רופא וחולה בהרדמה, ודרישות שאינן עקביות ואינן גמישות.
Anesth Analg. 2006 Nov;103(5):1209-12
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!