רמות Natriuretic Peptide מנבאות הישנות אירוע לבבי (Arch Intern Med)

חוקרים גרמנים טוענים כי מדידת רמות N-terminal pro-B-Natriuretic Peptide (NT-proBNP) בסרום, עדיפה על מדידת רמות C-Reactive Protein או Creatinine Clearance, במטרה לנבא את הסיכון לאירועים קרדיווסקולרים חוזרים, בחולים עם מחלת לב קורונרית יציבה.

החוקרים טוענים כי NT-proBNP הוא מרקר לסטרס המודינמי ומשקף בעיקר את תפקוד החדר השמאלי. החוקרים אספו 1000 חולים עם מחלת לב קורונרית, בעיקר לאחר אוטם לבבי, בהם רמות NT-proBNP נמצאו מרקר מצויין להערכת הסיכון להישנות אירוע קרדיווסקולרי במהלך 4 שנות מעקב.

95 חולים פיתחו אירוע לבבי שני במהלך תקופת המעקב הנ”ל.

לאחר תיקנון, מצאו החוקרים כי Hazard Ratio של 3.34 לאירוע לבבי בחולים עם רמות NT-proBNP הגבוהות ביותר, בהשוואה לחולים עם רמות NT-proBNP הנמוכות ביותר.

ערכי Hazard Ratio המקבילים עבור CRP, עמדו על 1.79. בחולים עם רמות Creatinine Clearance נמוכות מ-60 מ”ל לדקה, בהשוואה לאלו עם רמות גבוהות מ-90 מ”ל לדקה, חושב Hazard Ratio של 2.39.

אפילו כאשר החוקרים שילבו את כל המרכיבים הללו למודל יחיד, בדיקת NT-proBNP נמצאה כבדיקה המנבאת הטובה ביותר להישנות אירוע לבבי.

החוקרים מסכמים כי NT-proBNP הוא אינדיקטור חזק יותר, בהשוואה למדידת אי-ספיקה כלייתית או מדדי דלקת. לפיכך, NT-proBNP עשוי לשמש ביומרקר למעקב אחר חולי לב קורונרים לאחר אירוע אקוטי.

במאמר מערכת נכתב כי המחקר מצביע על כך ש- NT-proBNP ו-BNP עשויים לסייע מאוד בריבוד הסיכונים של חולים עם מחלת עורקים קורונרית. כמו כן, קוראים לערוך מחקרים נוספים בכדי ליידע את הרופאים בנוגע לטיפולים שעשויים להשפיע על הסיכון הקשור ברמות NT-proBNP גבוהות.

Arch Intern Med 2006;166:2428-2430,2455-2460.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה