בית הספר לרפואה באוניברסיטת דרום קרולינה צירף בשנת 2000, את התכנית Senior Mentor Program, לתכנית הלימודים של הסטודנטים, במטרה להגביר ולחזק את הכשרת הסטודנטים בתחום גריאטריה.
מחקר איכותי נועד לבחון את תחושות סטודנטים לרפואה, בשנתם השניה ללימודים, ותחושות הרופאים הבכירים, באשר ליעילות התכנית ככלי לימודי.
במחקר השתתפו 36 סטודנטים לרפואה, בשנתם השניה ללימודים, משני מחזורים עוקבים (2002-2003), ו-42 רופאים בכירים, מבית הספר לרפואה בדרום קרולינה. במסגרת המחקר נערכו 5 קבוצות מיקוד לסטודנטים לרפואה, ו-7 קבוצות מיקוד לרופאים בכירים.
סה”כ, גם הרופאים הבכירים וגם הסטודנטים התייחסו בחיוב לתכנית. השוואה בין הנושאים שעלו בקבוצת המיקוד העלתה נקודת מבט משותפת, לפיה לתכנית האמורה יש השפעה רחבה הרבה יותר, הן מבחינה חינוכית, מקצועית ואישית. גם הרופאים הבכירים וגם הסטודנטים הסכימו כי המעשיות והסטריאוטיפים בנושא קשישים, ישנו את הצורה בה הם יטפלו בחולים.
מסיבה זו, החוקרים מאמינים כי תכנית כזו, המזווגת בין סטודנטים לרפואה ובין קשישים מהקהילה, עשויה להיות בעלת ערך-מוסף לתכנית הלימודים בתחום גריאטריה, ולשפר את כישורי הסטודנטים ותחושות הסימפטיה לטיפול בקשישים.
Gerontol Geriatr Educ. 2006;26(3):47-65
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!