השוואה בין יעילות Ezetimibe/Simvastatin ו-Atorvastatin בהורדת רמות LDL-C (מתוך Mayo Clin Proc)

ממחקר חדש עולה כי יתרונות הטיפול ב-Ezetimibe/Simvastatin על רמת השומנים בדם, טובים יותר, בהשוואה לטיפול ב-Atorvastatin בלבד, בחולי סוכרת מסוג 2 והיפרכולסטרלמיה.

במחקר הרב-מרכזי, השוו החוקרים את יעילות ובטיחות המינונים ההתחלתיים והמינון השני של Ezetimibe/Simvastatin ו-Atorvastatin בחולי סוכרת מסוג 2 והיפרכולסטרלמיה.

1222 מבוגרים חולקו למינון ההתחלתי המומלץ של Ezetimibe/Simvastatin (10/20 מ”ג ביום), לעומת Atorvastatin (10 מ”ג ביום או 20 מ”ג ביום), או המינון השני בגובהו של Ezetimibe/Simvastatin (10/40 מ”ג ביום) לעומת Atorvastatin (40 מ”ג ביום). הטיפול ניתן כל יום למשך 6 שבועות.

מדד היעילות העיקרי היה אחוז השינוי מהתחלת המחקר ברמות LDL-Cholesterol. המדד המשני היה שיעור המטופלים שהגיעו לרמות LDL-C נמוכות מ-70 מ”ג לד”ל.

מדדי יעילות אחרים כללו את שיעור המטופלים שהשיגו רמות LDL-C נמוכות מ-100 מ”ג לד”ל, אחוז השינוי ברמת הכולסטרול הכללי, HDL, non-HDL ורמת טריגליצרידים, והשינויים במדדי CRP (C-Reactive Protein).

חולים שטופלו ב- Ezetimibe/Simvastatin, במינון 10/20 מ”ג ביום השיגו ירידה ממוצעת גבוהה יותר באופן משמעותי ברמות LDL-C (53.6%-) בהשוואה למטופלי Atorvastatin, 10 מ”ג ביום (38.3%-,  p<0.001) או 20 מ”ג ביום (44.6%-,  p<0.001).

ירידות גדולות יותר באופן משמעותי זוהו גם בחולים שטופלו במינון גבוה יותר של Ezetimibe/Simvastatin, 10/40 מ”ג ביום (57.6%-) בהשוואה למינון גבוה יותר של Atorvastatin, 40 מ”ג (50.9%-,  p<0.001).

Ezetimibe/Simvastatin היה עדיף על פני Atrovastatin גם בהשגת רמות LDL נמוכות מ-70 מ”ג לד”ל ו-100 מ”ג לד”ל.

בהשוואה ל-Atorvastatin, טיפול ב- Ezetimibe/Simvastatin הביא לעליה גדולה יותר במדדי HDL. טיפול ב- Ezetimibe/Simvastatin היה עדיף גם בהורדת רמות הכולסטרול הכללי ו-non-HDL.

Ezetimibe/Simvastatin במינון 10/20 מ”ג ביום, הביא לירידה משמעותית יותר ברמות CRP וטריגליצרידים, בהשוואה ל-Atorvastatin, במינון 10 מ”ג ביום (p=0.02). במינון השני, הירידה ברמות CRP ורמות טריגליצרידים היתה דומה.

לא זוהו הבדלים משמעותיים בתופעות הלוואי הקליניות או המעבדתיות בין מטופלי Ezetimibe/Simvastatin ומטופלי Atorvastatin.

לסיכום, טיפול ב- Ezetimibe/Simvastatin היה עדיף על טיפול ב-Atorvastatin בהורדת רמות LDL-C, הן במינון ההתחלתי המומלץ והן במינון השני בגובהו, בחולי סוכרת מסוג 2 עם היפרכולסטרלמיה.

Mayo Clin Proc 2006;81:1579-1588.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה