השתתפות סטודנטים בהרצאות רשות (Adv Health Sci Educ Theory Pract.)

קובעי המדיניות בבריטניה ממליצים לחשוף סטודנטים לרפואה, בשנים הראשונות ללימודיהם, למגוון אפשרויות לימוד, ובהדרגה להגביר את האחריות האישית של הסטודנטים באשר ללימודיהם שלהם.

ממצאי מחקר חדש מציגים נתונים כמותיים ואיכותיים באשר להשתתפות סטודנטים לרפואה בהרצאות רשות, שאינן מחייבות את הסטודנטים, במטרה לזהות את הגורמים המשפיעים על החשיבות שרואים הסטודנטים במרכיבים אלו, במהלך השנתיים הראשונות ללימודי הרפואה.

החוקרים השיגו את נתוני ההשתפות בהרצאות עבור 87% מהסטודנטים בשנה הראשונה ו-78% מהסטודנטים בשנה השניה ללימודיהם.

החוקרים מצאו כי מספר הסטודנטים שהשתתפו בהרצאות בתחילת השנה האקדמית הראשונה, היה גבוה באופן בולט, בהשוואה למספר הסטודנטים שהשתתפו בהרצאות בהמשך שנת הלימודים. מספר גדול יותר של סטודנטים בשנה הראשונה ללימודיהם השתתפו בהרצאות בנושאי מדע ביו-רפואי, ונושאים קליניים, בהשוואה להרצאות בנושא מדע האדם ובריאות הציבור, בעוד שבקרב סטודנטים בשנה השניה, שיעור ההשתפות היה דומה בכל הנושאים.

הסיבות שניתנו להעדר ההשתפות בהרצאות שאינן הרצאות חובה, נכנסו תחת הקטגוריה של נושאים הקשורים בגורמים סטודנטיאלים (דוגמאת סלידה מלימודים המבוססים על הרצאות), וגורמי הוראה (דוגמאת איכות הרצאות שונה).

המחקר הנוכחי מאשר כי יש סטודנים הרואים בהרצאות כלי טוב לאפשרויות לימוד, בעוד שאחרים מאמינים שהם לומדים טוב יותר בשיטות אחרות.

Adv Health Sci Educ Theory Pract. 2006 Oct 14

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה