משטר טיפול בסרטן שד קשור לירידה קוגניטיבית (מתוך J Natl Cancer Inst)

CTC (cyclophosphamide, thiotepa,carboplatin ) כטיפול לחולות בסרטן שד בסיכון גבוה קשור לירידה בתפקודים קוגניטיביים במהלך הזמן.

מחקרים קודמים הראו ירידה בביצועים קוגניטיביים בקרב שורדות סרטן שד, שטופלו בטיפול ציטוטוקסי, כך עולה ממהדורת דצמבר של Journal of the National Cancer Institute, אך יש צורך לאשר זאת בעזרת מחקרים לונגיטודינלים ולברר איזה חומרים גורמים לחסרים הקוגניטיביים הכי גדולים.

החוקרים השתמשו במבחנים נוירו פסיכולוגיים על מנת להשוות תפקוד קוגניטיבי בקרב 28 חולות, שטופלו ב-CTC, 29 חולות, שטופלו במינון סטנדרטי של FEC (5-FU, epirubicin ו-cyclophosphamide), 57 חולות עם סרטן שד בשלב 1, שלא קיבלו טיפול סיסטמי ו-60 נבדקי ביקורת בריאים.

תפקוד קוגניטיבי הוערך בחולי סרטן לפני ו-6 חודשים אחרי טיפול (אינטרוול של 12 חודשים) ובנבדקי הביקורת באינטרוול של 6 חודשים.

בנקודת ההתחלה, התפקוד הקוגניטיבי היה בר השוואה בכל 4 הקבוצות. אך במעקב, 25% מהחולות, שקיבלו CTC הראו הרעה בתפקוד הקוגניטיבי בהשוואה ל-6.7% מנבדקי הביקורת (p = 0.02). שאר קבוצות הטיפול בגידול הסרטני לא היו יותר עתידים משמעותית בהשוואה לביקורת לחוות ירידה קוגניטיבית.

החוקרים מסכמים ואומרים כי תוצאות המחקר מאשרות מחקר מוקדם יותר שלהם. הם מראים גם שאנליזות של שינוי קוגניטיבי הנכונות עבור האפקטים של בדיקות חוזרות הן חיוניות לפירוש מדויק של ביצועים קוגניטיביים במחקרים עם מבנה לונגיטודינלי.

J Natl Cancer Inst 2006;98:1742-1745

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה