חשיבות טיפול מוקדם ב-Adalimumab בחולים קשים עם Psoriatic Arthritis


ממחקר ADEPT (Adalimumab Effectiveness in Psoriatic Arthritis Trial) עולה כי יש להתחיל את הטיפול ב- Adalimumabבשלב מוקדם לאחר אבחנת Psoriatic Arthritis (PsA) בחולים עם נפיחות ב-20 מפרקים, או יותר.

מחקר ADEPT שנערך 24 שבועות, העריך את יעילות הטיפול ב- Adalimumab במינון 40 מ”ג, בהשוואה לטיפול פלסבו בקרב 313 חולים עם PsA בדרגה בינונית עד קשה. במחקר המקורי משנת 2004, 54% ממטופלי Adalimumab ו-13% ממטופלי פלסבו הגיבו לטיפול.

בניתוח התוצאות הנוכחי, 296 חולים חולקו לשתי קבוצות, בהתאם ל-CRP (C-Reactive Protein), מספר המפרקים הנפוחים ומדדי שאלוני הערכת בריאות. המדד העיקרי שנבחר הוא התקדמות רדיוגרפית.

מהתוצאות עולה כי היעילות הרדיוגרפית של Adalimumab לאחר 24 שבועות, זוהתה בכל הקבוצות הגדולות. היעילות זוהתה בלא תלות באם החולים טופלו ב-Methotrexate בתחילה, או לאו, או זכו לשיעורי תגובה של 20% על פי מדדי ACR.

בחולים עם רמת CRP של 2 ומעלה בתחילת המחקר, זוהתה התקדמות רדיוגרפית חמורה, ממצא המכוון לכך ש-CRP עשוי להיות מרקר להרס אגרסיבי של מפרקים בחולי PsA, וכי Adalimumab מעכב את ההתקדמות הרדיוגרפית ולכן מסייע לחולים אלו.

התרופה מעכבת את הפגיעה, עם שיעורי תגובה טובים יותר בחולים קשים יותר. בתוך 6 חודשים, נרשם דיכוי של המחלה הרדיוגרפית. ההתקדמות במחלה היתה בולטת יותר בנשים, בהשוואה לגברים, ויותר בלא-לבנות. בנוסף, התוצאות היו פחות טובות בחולים עם השמנת-יתר.

לסיכום, החוקרים קבעו כי יש לטפל ב- Adalimumab בחולים עם מחלה קלה או קשה, למרות שחולים עם מחלה קשה יותר, יזכו לתועלת רבה יותר מטיפול מוקדם בתרופה.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה