חשיבות הקניית כישורים להערכת ADD ו-ADHD במסגרת תכנית ההתמחות ברפואת משפחה (South Med J.)

מחקרים קודמים הדגישו את השונות הרבה הקיימת בין רופאים ראשונים, באבחון Attention Deficit Disorder (ADD) ו-Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD), והשימוש התדיר בשיטות בלתי-מהימנות.

במסגרת המחקר, החוקרים בחנו כיצד רופאים, המתמחים ברפואת משפחה, מבצעים הערכה ל-ADHD, לאור ההנחיות של American Academy of Pediatrics, בנושא ADHD, משנת 2000.

החוקרים שלחו שאלון בן 55 שאלות, ל-17 תכניות התמחות צבאיות ברפואת משפחה, ו-17 תכניות התמחות אזרחיות ברפואת משפחה, ובמחקר השתתפו סה”כ 235 רופאים.

מהתוצאות עולה כי רק 22% מהרופאים הכירו את הנחיות AAP, ורק 12.9% מהמשיבים ערכו בדיקות סקר לאיבחון ADHD. 70% מהרופאים הגיעו לאבחנה על-בסיס התנהגות הילד במהלך הביקור במשרד הרופא, 53% הגיעו לאבחנה על-סמך תגובת הילד לגירויים שונים.

לסיכום, ממצאי המחקר מצביעים על כך שגם 4 שנים לאחר פירסום הנחיות AAP, מעט מאוד רופאים משלבים את ההמלצות במסגרת הטיפול הרפואי. מרבית הרופאים ממשיכים להשתמש בשיטות בלתי-מהימנות לאבחון ADHD.

South Med J. 2006 Aug;99(8):802-5

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה