חיסון לשפעת במהלך היריון לא מוריד מחלות נשימתיות בקרב תינוקות (מתוך Arch Pediatr Adolesc Med)

חיסון אינפלואנזה לנשים הרות העומדות ללדת במהלך עונת האינפלואנזה לא מוריד התרחשות של מחלה נשימתית בתינוקות, שאך נולדו.

חיסון לאינפלואנזה מומלץ כיום לילדים בני 6 עד 23 חודשים. החיסון בילדים צעירים יותר הוכח שלא יעיל היות והוא לא אימונוגני בגיל זה, כך עולה ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine.

פתרון אחד המספק הגנה לתינוקות צעירים אלה יכול להיות לחסן את האם בתקווה, שנוגדנים מגנים יעברו לעובר. טרם ברור אם אסטרטגיה זו באמת יכולה לעזור למנוע מחלה נשימתית חדה בילדים.

במחקר הנוכחי החוקרים העריכו שכיחות של מחלה נשימתית בקרב 3160 תינוקות, שנולדו לאימהות שקיבלו חיסון ובקרב 37,969 תינוקות, שנולדו לאימהות שלא קיבלו חיסון. כל התינוקות נולדו לפחות 28 יום לאחר החיסון האימהי והיו חשופים ל-14 ימים או יותר בעונת האינפלואנזה.

חיסון אינפלואנזה אימהי לא השפיע משמעותית על ביקורים של תינוקות במרפאות או באשפוז בבתי חולים בשל מחלה נשימתית חדה. שיעורי הביקורים במהלך שבועות השיא של עונת האינפלואנזה היו 15.4 ו-17.1 פר 100 חודשי אדם עבור תינוקות, שנחשפו ושלא נחשפו לחיסון אימהי בהתאמה. יתרה מכך, חיסון אימהי לא דחה את המהלך של מחלה נשימתית ראשונה.

בניתוח רב משתנים, מין נקבה הגן מפני מחלה נשימתית חדה, בעוד שמצב של ביטוח רפואי ומצב של אם בסיכון גבוה היו קשורים לעליה במספר הביקורים עקב מחלה זו.

לסיכום, למרות שחיסון זה לא השפיע על שיעורי הביקורים במערכת הבריאות של התינוקות, הוא עדיין חשוב ומומלץ במטרה להגן על בריאות האם.

Arch Pediatr Adolesc Med 2006;160:1277-1283

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה