עשרות ארגוני חולים בשיתוף ההסתדרות הרפואית יוצאים בקריאה להקצאת תקציב לעדכון סל הבריאות בשנת 2007

להלן ההודעה לעתונות שהפיצו ראשי הארגונים:

המשתתפים בכנס החליטו לצאת למאבק משותף והכרחי לתוספת תקציב לעדכון סל הטכנולוגיות והתרופות לשנת 2007.

נציגי הארגונים: “במידה ולא תקבע תוספת ריאלית לעדכון סל הטכנולוגיות בשנת 2007 צפויה לנו קטסטרופה שאיננו מסוגלים לעמוד בה. איננו יכולים לעמוד בצד ולשתוק בעוד החולים אותם אנו מייצגים מכל קצוות האוכלוסייה נותרים חסרי ישע”.

ראשי הארגונים גיבשו שורת צעדים במטרה לעדכן את סל שרותי הבריאות באופן מידי.

רשימת הדרישות שהוצגה ע”י ראשי הארגונים:

·         תוספת של 300 מליון לתקציב סל הטכנולוגיות לשנת 2007.

·         כינוס ועדת הסל באופן מידי.

·         עדכון הסל באופן אוטומטי בשיעור 2% בדומה לשיעור המקובל בעולם.

ההסתדרות הרפואית גיבשה רשימת תרופות מינימאלית חיוניות ביותר, בהיקף כ 150 מ’ ש”ח שהועברה ליו”ר וועדת הכספים של הכנסת.

בכנס השתתפו הארגונים:

צב”י צרכני בריאות ישראל, “עילא” העמותה הישראלית לאוסטאופורוזיס, הר”י ההסתדרות הרפואית, “האגודה למלחמה בסרטן”, “האגודה לזכויות החולה בישראל”, “חברים לרפואה”, “הקו האחרון” לחולי סרטן המעי הגס, “אחת מתשע” למען נפגעות סרטן השד, “הקואליציה לבריאות הציבור”, “נאמן” נפגעי אירוע מוחי, עמותת “צליאק” בישראל, עמותת “משפחות SMA” ישראל, האגודה הישראלית לסכרת, האגודה הישראלית לסכרת נעורים, ארגון “מושתלי הכבד”, ארגון הנכים, הוועד למלחמה באיידס, ארגון בעלי הסטומה, עמותת “הכאב”.

הערת המערכת: משרד האוצר יטען מן הסתם ש”העיסקה” של שנת 2006 הייתה כזו מלכתחילה, ושהתקציב שיועד ל-2007 בעצם הוקדם ולכן לא ניתן להיענות לתביעה זו…לנו נראה שאולי הגיעה השעה לחשוב על “מודל” אחר, מודל שמקובל יותר במס’ מדינות בעולם המערבי. ע”פ המודל הזה אין למעשה תקציב מוגדר שנתי להכללה של תרופות וטכנולוגיות חדשות, אלא כל תרופה/טכנולוגיה נבדקת לגופו של עניין כחלק מתהליך הרישום והאישור של התרופה/טכנולוגיה. באנגליה למשל אם ה-NICE ממליץ על בסיס שיקולים רפואיים וכלכליים להמליץ על הכללת תרופה חדשה ב-NHS (בין אם מדובר בתרופה חדשה שנרשמה זה מקרוב, או תרופה הנמצאת כבר מס’ שנים בשוק) היא תכלל באופן ספציפי מייד עם קבלת ההחלטה ולא תחת מסגרת של תקציב הרחבת סל, ועדת סל וכד’. לא מכבר פירסמנו כאן את דו”ח קופות החולים  לפיו סך התקציב המשותף של קופות החולים מגיע לכ-24 מילארד ש”ח בשנה. ייתכן שהצבת רף לפיו כל תרופה/טכנולוגיה שתציג יחס עלות/תועלת שנמוך למשל מתוספת עלות של 25,000 $ או 50,000 $ להארכת שנת חיים מתואמת איכות חיים (QUALY) ממילא היה גורם לכך שסך העלויות להכללת תרופות חדשות לא היה עובר את התקציב של 200-400 מיל’ ש”ח שמהווה פחות מ-1% מכלל תקציב הקופות…

  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה