Imatinib נמצא יעיל בטיפול בילדים עם CP CML

מחקר חדש מראה, כי imatinib מביא לשיעורי תגובה ציטוגנטית גבוהים יחסית בילדים עם Chronic Phase Chronic Myelogenous Leukemia (CP CML), בדומה למבוגרים.

השלב הראשון במחקר (P9973) ביסס את פרופיל הבטיחות, והראה כי יעילות imatinib גבוהה בילדים עם CP CML במינונים משתנים של 260-570 mg/m2. מטרת השלב השני של המחקר הייתה להגדיר את שיעורי התגובה בילדים עם CP CML קודם שלא טופל.

במסגרת המחקר, השתתפו חולים מתחת לגיל 22 (בתחילת המחקר) עם CP CML שאובחן לאחרונה, ללא טיפול קודם מלבד hydroxyurea. Imatinib ניתן אוראלית במינון של 340 mg/m2 ביום, עם קורסים שהוגדרו כמרווחים של 28 יום.

תגובה המטולוגית הוגדרה בסיום הקורס הראשון והשני כירידה בספירה הלבנה מתחת ל- 10 x 109/L ובספירת הטסיות מתחת ל- 450 x 109/L, ונחשבה כתגובה מלאה כאשר נותרה למשך ארבעה שבועות לפחות. התגובה הציטוגנטית מבוססת על האחוז האבסולוטי של Ph+ metaphase cells בדגימות מח העצם: תגובה ציטוגנטית מלאה (CCyR)נחשבה כ-0% תאי Ph+; תגובה חלקית (PCyR) 1-35%; תגובה נמוכה 39-65%; מינימאלית 66-95%; והיעדר תגובה 96-100%.

אנליזות ציטוגנטיות חוזרות בוצעו מידי 3 חודשים במהלך הטיפול. רעילויות דווחו פרוספקטיבית תוך שימוש בקריטריוני NIH CTCv2.0.

50 ילדים (42% בנים), עם גיל חציוני של 11.8 שנים (טווח 2.3-19.1) השלימו יותר מקורס אחד של טיפול. המספר החציוני של הקורסים שניתנו היה 22.5 (טווח 1-43), עם מעקב חציוני של 795 יום. אחד עשר חולים חוו 14 תופעות לוואי לא-המטולוגיות בדרגה 2-4, וחולה אחד הפסיק את הטיפול עקב רעילות. שיעורי התגובה ההמטולוגית והתגובה ההמטולוגית המלאה היו 78% ו-12%, בסוף הקורס הראשון, ו-20% ו-80%, בהתאמה, בסוף הקורס השני. חולה אחד בלבד דווח כלא-מגיב המטולוגית בסוף הקורס השני.

בסוף הקורס השלישי, 33 חולים עברו הערכה לתגובה ציטוגנטית. שנים עשר (36%) מהילדים היו CcyR; 10 (30%) היו PcyR; 5 בתגובה נמוכה; 4 בתגובה מינימאלית ושניים ללא תגובה ציטוגנטית. שישה חולים לא עברו הערכה ציטוגנטית, ובאחד עשר נוספים הייתה דגימה לא מספקת. סה”כ תועדו 33 CcyRs, בזמן חציוני של 5.6 חודשים. חולה אחד בלבד השיג CcyR לאחר הקורס העשירי. שלושים ושלושה ילדים הוצאו מהפרוטוקול, כאשר 23 מתוכם עברו השתלת תאי גזע. חולה אחד התקדם לשלב הבלסטי בזמן הטיפול, בעוד ששישה חולים נוספים הראו התקדמות ציטוגנטית. מתוך שלושת הנותרים, שניים סבלו מקשיים בנטילת התרופות ואחד סבל מרעילות כבדית בדרגה 4. לאחר שנה, ההישרדות המוערכת ללא אירועים וההישרדות הכוללת היו 96% ו-98%, בהתאמה.

לסיכום, imatinib נסבל היטב בילדים עם CP CML שלא טופלו בעבר, ומביא לשיעורי תגובה ציטוגנטית מלאה הדומים לאלה הנצפים במבוגרים. בשלב הבא תבוצע הערכה של התגובה המולקולרית. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה