האם טיפול מוקדם ב-Infliximab מכניס חולי RA בשלב מוקדם לרמיסיה?

חוקרים הולנדים מצאו כי כאשר מתחילים טיפול ב-Infliximab ו-Methotrexate בשלב מוקדם מספיק, ניתן לעצור את התקדמות Rheumatoid Arthritis (RA).

החוקרים ערכו מחקר בעל 4 זרועות, והציגו את הממצאים של קבוצת המטופלים ב-Infliximab במינון 3 מ”ג לק”ג, בשילוב עם Methotrexate במינון 25 מ”ג בשבוע.

120 החולים סבלו מתסמינים במשך שנתיים לפחות. מדד Disease Activity Score בתחילת המחקר עמד על 4.3, 64% מהם היו חיוביים ל-Rheumatoid Factor, וארוזיות אובחנו ב-73% מהחולים.

כאשר מדד Disease Activity Score ירד לפחות מ-2.4, למשך 6 חודשים לפחות, הופחת מינון Infliximab בהדרגה והופסק, ואז מינון Methotrexate הופחת ל-10 מ”ג בשבוע. בשנה השלישית, אם מדד פעילות המחלה היה נמוך מ-1.6, למשך 6 חודשים לפחות, מינון Methotrexate הופחת, והופסק.

אם מדד Disease Activity Score החל לעלות שוב, הרופאים התחילו את הטיפול מחדש, תחילה עם Methotrexate, ולאחר מכן עם Infliximab, במקרה הצורך.

לאחר שנתיים, 63 חולים הגיבו לטיפול, כפי שנקבע לפי הפסקת הטיפול ב-Infliximab, ללא הישנות, והורדת מינון Methotrexate למינון ממוצע של 12.6 מ”ג בשבוע. 23 חולים המשיכו את הטיפול, 30 חולים נכשלו בטיפול ועברו לטיפולים אחרים.

לאחר 3 שנים, 61 מהחולים שהגיבו לטיפול לא סבלו מהישנות המחלה, 16 לא נטלו כלל טיפול אנטי-ראומטי. רק 4 חולים נאלצו להתחיל שוב טיפול ב-Infliximab, לאחר חציון של 22.5 חודשים לאחר הפסקת הטיפול. מבין 23 החולים שהמשיכו את הטיפול, 3 יכלו להפסיק את הטיפול ב-Infliximab.

לאור הממצאים, נראה כי טיפול ראשוני ב-Methotrexate עם Infliximab, עשוי לשנות את התקדמות מחלת Rheumatoid Arthritis מוקדמת. עדה כה, פורסם רק מחקר אחד בנוגע לטיפול מוקדם בחולי RA עם Infliximab. אך המחקר הנוכחי הוא הגדול ביותר.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה