מרבית הרופאים הראשונים בארצות הברית מתכוונים להציע את החיסון כנגד HPV (מתוך הכנס השנתי של APHA)

ממחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי ה-134 של American Public Health Association, עולה כי מרבית הרופאים הראשונים בארה”ב מתכוונים להציע את הטיפול בחיסון, שאושר לאחרונה, כנגד HPV.

אין מידע רב אודות המודעות של רופאים לבדיקות HPV DNA, וכוונתם לחסן את המטופלות שלהם. החוקרים ביקשו לבחון את המודעות לבדיקות HPV, ההנחיות הקיימות, ובדיקות הסקר בקרב רופאים ראשוניים. נתוני המחקר נאספו לפני ש-FDA אישרו את החיסון ביולי 2006, ולפני פירסום הנחיות ACIP באוגוסט 2006.

HPV היא המחלה המועברת במגע מיני השכיחה ביותר, כאשר 15% מהאוכלוסיה בגילאי 14-49 נושאת את הזיהום. כל שנה נרשמים 6.2 מליון מקרי הדבקה חדשים, ולעמהל מ-50% מכלל המבוגרים הפעילים מינית, נדבקים בסופו של דבר בזיהום HPV גניטאלי. זיהום HPV שאינו חולף הוא הפקטור המנבא החשוב ביותר לנגעים טרום-ממאירים בצוואר הרחם, בדרגה גבוהה. למרות ששיעורי סרטן צוואר הרחם מצויים בירידה, הם נותרים גבוהים בנשים היספניות, ושיעורי התמותה הגבוהים ביותר בקרב נשים ממוצא אפריקאי-אמריקאי.

במחקר השתתפו 275 רופאים ראשוניים, ו-138 ממטופלותיהן. כל הרופאים עבדו במשרה מלאה, כאשר לפחות 50% מהעבודה כללה רפואה פנימית או רפואת משפחה. מבין 138 המטופלות, 45% היו ממוצא היספני, 35% היו לבנות. הגיל הממוצע עמד על 48 שנים (סטיית תקן של 16.15 שנים). כמחצית מהמשתתפות השלימו השכלה תיכונית, ו-25% הרוויחו פחות מ-15,000 דולר בשנה.

מהתוצאות עולה כי בסיכוי גבוה או סביר, 91% מהרופאים היו מחסנים את הנשים ל-HPV. יתרה מזאת, רופאים שביצעו בדיקות אגן ורקטום, נטו יותר לחסן את הנשים, בהשוואה לאלו שלא ערכו בדיקות אלו (P=0.03). גם בקרב הרופאים שהכירו טוב יותר את המלצות American Cancer Society לבדיקות סקר, זוהה סיכוי גבוה יותר לחיסון כנגד הנגיף (p=0.01). הנטיה של רופאות לחסן את הנשים היתה חזקה יותר מזו של רופאים (p=0.03).

בנוסף, 28% מהרופאים דיווחו כי הם בודקים או ממליצים לערוך בדיקות ל-HPV DNA. החוקרים מצאו כי הסיכוי שרופאים במחקר ישלחו את המטופלות לבדיקת HPV DNA, היתה נמוכה יותר, בהשוואה לרופאים במחקרים אחרים.

ניתוח תוצאות המטופלות העלה כי 67% מהנשים התכוונו לקבל את החיסון בסבירות גבוהה או סבירה. בקרב המשתתפות הצעירות יותר (p=0.01), שהחלו לקיים יחסי מין בגיל צעיר יותר (p=0.03), נרשמה מגמה חזקה יותר לקבלת החיסון, בהשוואה לנשים אחרות.

לסיכום, רופאים צריכים להבין היטב את השלכות זיהום HPV, שלבי ההתקדמות של הזיהום לסרטן צוואר הרחם והסיכויים להתקדמות. בניגוד לרופאי ילדים, רופאים ראשוניים אינם רגילים בחיסון מספרים גדולים של מטופלים, לכן הכותבים חוששים מעט מחיסון רוטיני במסגרות רפואה ראשונית.

APHA 134th Annual Meeting: Abstract 142161. Presented November 8, 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה