מחצית מחולי אסתמה פונים לשירותי רפואה משלימה (מתוך CHEST)

ממחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי ה-72 של American College of Chest Physician, עולה כי מספר משמעותי של חולי אסתמה נוטלים בתוספי ויטמינים ומינרלים, משתמשים בתרופות צמחיות, ושותים קפה או תה בכדי להקל על תסמיני אסתמה ו-Rhinitis.

החוקרים ערכו ראיונות עם 375 חולי אסתמה ו/או דלקת של האף, שנערכו בתחילת המחקר ולאחר שנתיים. 15% מהנשאלים סבלו מאסתמה ללא Rhinitis, 70% סבלו משתי המחלות, 56% סבלו מ-Rhinitis בלבד.

החוקרים השוו באופן פרוספקטיבי את מצב הבריאות הגופנית והפניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית להקלה על התסמינים.

מהתוצאות עולה כי 30% מהחולים נטלו ויטמינים ומינרלים דרך הפה, 21% השתמשו בטיפולים צמחיים, 18% התאימו את צריכת הקפה והתה שלהם, 13% פנו למוצרים המכילים קפאין, 14% בחרו בתוספי מזון, דוגמאת שום ופלפל חריף, 8% בחרו בשיטות הומאופתיות.

סה”כ, 50% מכלל המשתתפים השתמשו בטיפול אחד לפחות מבין המצויינים לעיל. מביניהם, 23% השתמשו בתרופה אחת, 27% השתמשו בשתי תרופות או יותר, 7% השתמשו ב-4 מבין 6 האמצעים המצוינים לעיל.

20% מהמשתתפים נעזרו בטיפולים לא-פומיים, דוגמאת אקופנקטורה, עיסויים, יוגה, ארומתרפיה, וטיפול כירופרקטי, מרביתם השתמשו גם בתכשירים אלטרנטיביים פומיים.

השימוש בטיפולים אלטרנטיביים היה שכיח יותר בקרב מטופלים שדיווחו על בריאות גופנית פחות טובה, בהשוואה לאלו שדיווחו כי חשו טוב יותר. לא נמצא קשר בין אבחנת מחלה של דרכי האויר, ובין הפניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית.

השימוש בתכשירים סימפטומימטיים, לא-ספציפיים, דוגמאת Ephedra, או קפאין, לטיפול בתסמיני אסתמה, עשוי להעלות את הסיכון למרשם תרופות הפועלות במנגנון דומה. החוקרים סבורים כי שימוש בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית, כתחליף לתרופות הניתנות במרשם, במקום כתוספת לתרופות אלו, עלול להיות מסוכן.

לטענתם, השימוש בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית מלווה ביתרונות וחסרונות, ויש להתייחס לנושא כאל כל טיפול רפואי אחר. אעפ”י שאין כל בעיה עם שיטות עיסויים והרפיה, הכותבים אינם ממליצים על השימוש בתרופות אלטרנטיביות, מאחר שלא ידוע אם הן עובדות, או אם קיימת אינטראקציה שלילית עם תרופות הניתנות במרשם.

קפה שחור ותה, בעיקר, עלולים לגרום לבעיות דוגמאת הגברת קצב הלב ובחילות. יש להם השפעות דומות לאלו של Aminophylline ו-Theophylline. התגובות עם Ephedra עלולות להיות נוראיות. אין בעיה עם שתיית כמות קפה מעטה, אך חשוב להכיר במגבלות.

CHEST 2006: Abstract 164s-b. Presented October 25, 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה