תאומות מועדות למנופאוזה מוקדמת (מתוך Human Reproduction)

השכיחות של POF (כשלון שחלתי מוקדם) בקרב תאומות מונוזיגוטים ודיזיגוטים הוא פי 3 מזה של נשים באוכלוסיה הכללית, כך עולה מניתוח של רישום של זוגות של תאומים באוסטרליה ובבריטניה.

לאחר שמיעה של אנקדוטות בנוגע לזוגות תאומים ו-POF, החוקרים אספו מידע בנוגע ל-428 תאומות מרישום התאומים האוסטרלי ו-404 תאומות מרישום התאומים הבריטי. בערך מחצית מהזוגות היו מונוזיגוטים והשאר דיזיגוטים. הנטייה למנופאוזה מוקדמת בקרב התאומות הושווה עם זה שבאוכלוסייה הכללית, כפי שתועד בקרב 3483 נשים במאגר הנתונים של EPIC (European Prospective Investigation in Cancer and Nutrition ).

המחקר, שפורסם במהדורת אוקטובר של Human Reproduction, טען כי שיעורי POF היו דומים ברישומים האוסטרלים וברישומים הבריטים, אשר היו גבוהים יותר משמעותית בהשוואה לנשים, שהופיעו במאגר הנתונים EPIC.

ברישום האוסטרלי, הפרופורציה של תאומות מונוזיגוטיות, שהגיעו למנופאוזה לפני גיל 40 הייתה 0.046 לעומת 0.014 ב-EPIC (p < 0.001). הפרופורציה עבור תאומות דיזיגוטיות הייתה 0.038 (p = 0.027). הפרופורציות בהתאמה של תאומות מונוזיגוטיות ודיזיגוטיות ברישום הבריטי עם כשלון שחלתי לפני גיל 40 היו 0.046 ו-0.059. הממצאים משני מקורות הרישומים היו דומים עבור מנופאוזה לפני גיל 45.

כמו כן, הופיעה התאמה עבור גילאי המנופאוזה בין co-twins מנוזיגוטיות (p < 0.001), אך לא בקרב נשים דיזיגוטיות. בנוסף, אם תאומה זהה אחת חוותה מנופאוזה לפני גיל 40, אז לאחותה היה סיכוי פי 6.9 גם לעבור זאת.

אך ההתאמה לא תמיד הייתה המקרה עבור זוגות תאומות מונוזיגוטיות. בקרב זוגות לא תואמים החוקרים לא מצאו הבדלים במשקלי הלידה, דבר השולל את הרעיון, שגדילה פרה נטלית יכולה להיות קשורה עם מנופאוזה מוקדמת.

החוקרים דנו בהסברים האפשריים לקשר בין מנופאוזה מוקדמת ובין היותך תאום, אך הם טוענים כי לא נמצאו גורמים ספציפיים הנחשבים לבעלי סיכון גבוה למצב. יתרה מכך, גם נוכח הקיום של שיעור גבוה יותר של POF בקרב תאומות, יש לזכור כי המצב עדיין לא נפוץ.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה