זיהומי עור מיקו-בקטריאלים שכיחים בקבוצות חולים ספציפיים (מתוך Archives of Dermatology)

זיהומי עור כרוניים וזיהומי רקמה רכה בשל מיקו-בקטריה סביבתית המתפתחת במהירות, בעיקר סבירים להימצא בסוגים מסוימים של חולים.

במחקר הרטרוספקטיבי, שכלל 63 חולים, החוקרים מצאו שתי קבוצות נפרדות, שהיה להם זיהום : חולים עם מערכות חיסון לא טובות, כגון מושתלי איברים או חולים הנמצאים על טיפול סטרואידלי כרוני, וחולים, שפיתחו זיהום לאחר טראומה או פרוצדורה כירורגית.

במחקר, שפורסם במהדורת אוקטובר של Archives of Dermatology, החוקרים ציינו כי המניפסטציות הקליניות כללו יצירת אבסס ממוקם וכיבים כרוניים. חולים עם Mycobacterium chelonae או עם M. abscessus היו יותר מבוגרים והיו יותר עתידים לקחת תרופה מדכאת מערכת חיסון בהשוואה לחולים עם M. fortuitum (60% מול 17%).

חולים עם M. fortuitum היו יותר עתידים להיות אחרי ניתוח פולשני באתר המזוהם (56% מול 27%). M. fortuitum הופיע יותר כלזיה בודדת ולא כלזיות מרובות (89% מול 38%). חולים מדוכאי חיסון היו יותר עתידים לחוות זיהומים באתרים מרובים.

לסיכום, מיקו- בקטריות הגדלות במהירות הן ככל הנראה גורם הנמצא בתת אבחון לזיהום עור כרוני ויש לשקול אותן בחולים עם היסטוריה קלינית מתאימה.

Arch Dermatol 2006;142:1287-1292

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה