קריאה ליותר עבודת צוות רב מקצועית בטיפול בסרטן

עברו הימים, שבהם חולה סרטן טופל על ידי רופא אחד, כך נאמר על ידי אנשי EMSO               (European Society of Medical Oncology). מומחים בפגישה הראשונה של EMSO אומרים כי זה הזמן לשפר את עבודת הצוות בין המומחים. הטיפול הרפואי בסרטן הפך ליותר מורכב בשנים האחרונות בעודו דורש הבנה מעמיקה של הביולוגיה של הסרטן ושל פעילויות ספציפיות ותופעות לוואי של תרופות אנטי גידוליות.

הנשיא הנוכחי תומך בדברים ומוסיף כי בלתי אפשרי לספק טיפול טוב בסרטן מבלי להיות באמת רב מקצועי ותחומי. הנשיא מציע כי הצוות הרב תחומי יהיה מורכב מאונקולוג, מומחה בהקרנות ומנתח, כמו גם אנשי מקצוע רפואיים אחרים.

ESMO התחילה ועידה אונקולוגית רב תחומית חדשה על מנת לקדם עליה בשיתוף פעולה בין המומחים. יושב ראש הועידה מדגיש כי הטיפול בסרטן דורש מגוון של מיומנויות רפואיות.

איחוד המומחים הוא אתגר

אך יושב ראש הועידה ציין כי איחוד מומחים מתחומים שונים יכול להיות אתגר. שיתוף פעולה בין מקצועות שונים ובין חברות שונות לא תמיד תהליך ישר, אך על הרופאים להיות יותר פתוחים לתחומי התמחות אחרים.

עם הזרם של תרופות חדשות, כגון חומרים ציטוסטטיים, נוגדנים מונוקלונלים, חיסונים והורמונים, כמו גם חומרי טיפול וטכניקות הנמצאים תחת פיתוח, יש צורך בידע נרחב בניהול ובטיפול בחולי סרטן. על כן הועידה ממליצה, שמומחים יעבדו יחד על מנת להביא את התוצאות למידה הכי אופטימאלית ולטפל בתופעות בלתי רצויות.

הועידה גם תיארה את התפקיד של האונקולוג. בתוך הצוות המשולב, התפקיד הרפואי של האונקולוג הוא לתמוך בהתפתחות של תרופות יעילות ולהמליץ על זמן מתאים להתערבות טיפולית סיסטמית, להמליץ על תרופות מתאימות, כולל כימותרפיה, טיפול הורמונאלי, טיפולים חדשים הנמצאים תחת פיתוח וטיפולים המכוונים למטרה ספציפית. כמו כן, תפקיד האונקולוג לוודא שמטפלים בכל רעילות הנובעת מהטיפול.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה