חשיבות Infliximab במניעת התקפי אסתמה (Am J Respir Crit Care Med)

מחקר חדש מצא כי טיפול ב- Infliximab צימצם את מספר התקפי האסתמה המתונים, בהשוואה לטיפול פלסבו. החוקרים מסבירים כי טיפול anti-TNF-alpha הוכח כיעיל לטיפול בחולי Rheumatoid Arthritis, Ankylosing Spondylitis, חולי קרוהן ופסוריאזיס, אך נמצא בלתי-יעיל בחולי COPD.

הדיווחים הראשוניים אודות יעילות הטיפול בחולי אסתמה, שאובחנו בנוסף עם Rheumatoid Arhtirits, היו מעודדים. מחקרים פרוספקטיבים קטנים בנושא הטיפול במקרי אסתמה רפרקטורית קשה, מצאו גם הם שיפור בתפקודי הריאות ובתגובתיות דרכי האויר.

במחקר הנוכחי נכללו 38 חולים סימפטומטים עם אסתמה בינונית, שטופלו במשאפי סטרואידים. המשתתפים טופלו ב- Infliximab במינון 5 מ”ג לק”ג, או בפלסבו, שניתנו דרך הוריד בשבועות 0, 2 ו-6. התגובה הקלינית נקבעה לפי תפקודי הריאות, התסמינים, והשימוש במשאפי ביתא-אגוניסטים.

במהלך תקופת המחקר לא נרשם התקף אסתמה שדרש טיפול אורלי בסטרואידים או אישפוז, ולכן התקפים אלו אינם מוגדרים קשים.

המדד העיקרי של המחקר, שינוי במדדי PEF בבוקר (Peak Expiratory Flow) בימים 50-56, בהשוואה לשבעת הימים האחרונים של תקופת ההרצה, לא היה שונה באופן משמעותי בין הקבוצות. אולם, בהשוואה למטופלי פלסבו (n=18), מטופלי Infliximab (n=14) זכו לירידה בוריאציה היומית הממוצעת במדדי PEF בשבוע 8 (p=0.02, 95% CI = -8.1 –  -0.72), ירידה במספר החולים עם התקפי אסתמה (p=0.01, 95% CI = 4.4-52.7), ועליה בסיכויים להפסקת ההתקפים עם הזמן (p=0.03).

13 מ-18 מטופלי הפלסבו (72%) פיתחו התקפי אסתמה, בהשוואה ל-4 מ-14 (29%), מטופלי Infliximab.

הטיפול ב- Infliximab הביא לירידה במספר התקפי אסתמה מתונים, כפי שנקבע לפי בדיקות ספירומטריה שנערכו בבוקר ובערב. למרות שהטיפול ב- Infliximab לא השיג יעילות משמעותית מבחינת מדדי PEF, החוקרים מצאו ירידה משמעותית בוריאציה היומית במדדי PEF.

בהשוואה לפלסבו, טיפול ב- Infliximab לווה ברמות נמוכות יותר של TNF-Alpha (p=0.01) וציטוקינים אחרים ברוק. לא דווח על תופעות לוואי חמורות.

לאור העובדה שהטיפול ב- Infliximab נסבל היטב ונראה כי הביא לירידה בשכיחות התקפי אסתמה, דרושים מחקרים נוספים בחולים עם אסתמה קשה.

Am J Respir Crit Care Med. 2006;174:753-762

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה