סגירת פצע באמצעות רשת פוליפרופילן מסייעת להחלמה מניתוח בריאטרי

מחקר חדש מראה, כי סגירת פצע ע”י רשת פוליפרופילן עשויה למנוע התפתחות בקע, מבלי להאריך את תקופת האשפוז לאחר ניתוח בריאטרי (ניתוח לשם הרזיה).

בקע לאחר ניתוח שכיח יותר לאחר ניתוחים בריאטריים יחסית לניתוחים אחרים, ומהווה בעיה רצינית. מעקף קיבה הוא ההליך הבריאטרי המבוצע ביותר, ולמרות הפופולאריות העולה של השיטה הלפרוסקופית, חולים שמנים מאוד עדיין מנותחים בניתוח פתוח. מטרת המחקר הייתה להעריך את השפעתה של רשת פוליפרופילן, הניתנת כמניעה, בחולים morbidly obese, העוברים ניתוח של מעקף קיבה.

במסגרת המחקר, 74 חולים שעברו מעקף קיבה Roux-en-Y בניתוח פתוח חולקו באקראי לסגירה עם רשת פוליפרופילן (36=n) או בלעדיה (38=n). בקבוצת הרשת המשקל הממוצע היה 137.3 ± 24.5 ק”ג, ו- BMI ממוצע היה 46.2 ± 7.1. בקבוצה ללא הרשת הערכים המקבילים היו 139.0 ± 24.9 ק”ג ו- 46.8 ± 7.6, בהתאמה. בקבוצה ללא הרשת, הפצע הניתוחי נסגר ע”י תפר פוליפרופילן, בעוד שבקבוצה השנייה הוכנסה בנוסף רשת פוליפרופילן.

המעקב נמשך 6 חודשים לפחות (טווח של 6-38 חודשים). שמונה חולים בקבוצה ללא הרשת פיתחו בקע לעומת אפס חולים בקבוצת הרשת. שהייה ממוצעת בבית החולים הייתה 8.4 ± 3.2 ימים בקבוצה עם הרשת, לעומת 10.3 ± 5.9 ימים בקבוצה ללא הרשת (0.092=P). בשתי הקבוצות לא היו חולים שפיתחו סיבוכים רציניים.

מגבלות המחקר כוללות מדגם קטן, שמונע זיהוי סיבוכים נדירים, וכן היעדר סמיות.

השימוש ברשת למניעת התפתחות בקע לא האריך את משך האשפוז, ועל כן מנתחים, המבצעים ניתוחי מעקף קיבה, צריכים לשקול את השימוש בהליך זה לעיתים קרובות יותר.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה