רופאי קהילה עובדים תחת לוח זמנים צפוף ועמוס, לכן דרושות דרכים מילוליות ולא-מילוליות לסיום המפגש בין הרופא והחולה, על מנת שהרופא ימשיך בעבודתו. מחקר חדש נועד לאפיין את הדרכים בהם ניתן לסיים את המפגש שבין הרופא והחולה.
החוקרים השתמשו בשאלונים מובנים ועקבו אחר 7 רופאי משפחה ו-9 יועצים, ותיעדו את המפגשים בין הרופא והחולה בכדי להעריך את הדרכים לסיום המפגש.
סה”כ תועדו 320 מפגשים, 179 (55.9%) ע”י יועצים ו-141 (44.1%) ע”י רופאי משפחה. משך הזמן הממוצע של כל מפגש עמד על 9.02 דקות. משך הזמן הממוצע של כל פגישה עם רופא משפחה היה ארוך יותר מפגישה עם יועץ (10.39 לעומת 7.93 דקות, p<0.001). במרבית המקרים המפגש הסתיים עם מסירת טופס מודפס לחולה (ללא הבדל בין רופאי משפחה ויועצים). החוקרים מצאו כי בקרב נטיה נרשמה נטיה בולטת יותר לסיים את המפגש במילים “תרגיש טוב”, או “תהיה בריא” (p<0.01). לא נרשם אף מקרה בו המפגש הסתיים ביוזמת החולה.
לסיכום, נראה כי מתן טופס מודפס למטופל נתפס הן בעיני המטופל והן בעיני הרופא כדרך מקובלת לסיים את המפגש. דרך טובה נוספת לסיים את המפגש היא ברכה חיובית דוגמאת “תרגיש טוב” , או “תהיה בריא”.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!