Vertebroplasty ו- Kyphoplasty מקלים כאב במיאלומה נפוצה (מתוך ASCO 42nd Annual Meeting)

בהערכת הבטיחות והיעילות של פרוצדורות אלה, חוקרים מצאו כי Vertebroplasty ו- Kyphoplasty מייצגים את טיפול הבחירה בחולים, הסובלים מכאב חמור ועיקש כתוצאה משברי דחיסה פתולוגיים. החוקרים הציגו את מסקנותיהם בפגישה השנתית האחרונה של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית (ASCO).

במסגרת המחקר נבחנו 100 Vertebroplasties ו- Kyphoplasties ב- 81 חולי מיאלומה נפוצה. הגיל החציוני של החולים היה 63, ונע בין 32 ל-84. 29% מהם עברו הקרנות לחוליות לפני הפרוצדורה. התוויות הנגד לפרוצדורה כוללות דחיסה של אלמנטים עצביים, ואי יכולת למקם את רמת הפגיעה.

kyphoplasty כולל ניפוח בלון לפני ייצוב האזור באמצעות פולי-מתיל-מטאקרילט. הליך זה משמש כאשר הקיפוזיס (גיבנת) היא מעל °20 ותורמת לכאב, או כאשר הקורטקס האחורי של החוליות נפגע, כך שהבקרה על אספקת חומרי הבנייה לעצם מופרעת.

בניגוד לכך, vertebroplasty כולל הזרקה דרך העור של פולי-מתיל-מטאקרילט לתוך גוף החוליה. הליך זה משמש כאשר קריסת החוליה היא עדינה או חמורה, כך שהכנסת בלון היא בלתי אפשרית, או אם החולה אינו יכול לשאת הרדמה מלאה הדרושה עבור kyphoplasty.

ניקוד הכאב החציוני טרם הניתוח היה 8 (בטווח של 2-10). ואילו לאחר הניתוח הוא ירד ל- 3 ונע בטווח שבין 2 ל-10 (0.01>P). על-פי דיווחי החוקרים, לא היו סיבוכים משמעותיים.   

מסקנת החוקרים הייתה, כי Vertebroplasty ו- Kyphoplasty הם פרוצדורות יעילות ובטוחות בטיפול בשברי דחיסה כואבים בחוליות בחולי מיאלומה נפוצה. עם זאת, בסקירה שנעשתה לאחרונה על 69 מחקרים קליניים, שבדקו את פרוצדורות אלו, טענו החוקרים כי יש להיזהר בפרסום מסקנות מסוג זה.

הצהרה זו, הטוענת בהחלטיות שהשיטות בטוחות ויעילות, הינה בעייתית עקב היעדר קיום מחקרים קליניים השוואתיים, אקראיים וסמויים המוכיחים זאת.

בקרב המומחים, הדעות חלוקות: חלקם תומכים בשימוש נרחב בפרוצדורות, בשל העובדה שהחולים זוכים לקבל הקלה מהירה בכאב, ואילו אחרים מתנגדים מפאת הסיכוי לביצוע פרוצדורות שאינן הכרחיות, העלולות להוות עול כלכלי למערכת הבריאות ולחולים עצמם.

לידיעה במדסקייפ

ASCO 42nd Annual Meeting: Abstract 7610. Presented June 3, 2006

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה