האם רמה מוגברת מעט של כולסטרול עדיפה בחולים עם אי-ספיקת לב? (Am J Cardiol)

ממחקר חדש עולה כי קיים קשר בין רמת כולסטרול כולל של 200 מ”ג לד”ל ובין סיכויי הישרדות גבוהים יותר בחולים עם אי-ספיקת לב, בהשוואה לרמה של 140 מ”ג לד”ל.

מאחר שכ-70% מהחולים עם אי ספיקת לב קיים תהליך דלקתי, הקשור ברמות נמוכות יותר של כולסטרול כולל, החוקרים שיערו כי רמות כולסטרול נמוכות מלוות בסיכויי הישרדות נמוכים יותר בחולים עם אי ספיקת לב.

החוקרים בחנו את רמות כולסטרול וסיכויי ההישרדות ב-1646 חולים עם אי ספיקת לב, שנבחרו ממאגר נתונים בן 10 שנים (1993-2003). הם סיווגו את רמות הכולסטרול הכולל לרביעונים, כאשר ברביעון הראשון נכללו חולים עם רמות כולסטרול של 140 מ”ג לד”ל ומטה, ברביעון שני נכללו חולים עם רמות 141-167 מ”ג לד”ל, ברביעון השלישי נכללו חולים עם רמות כולסטרול של 168-200 מ”ג לד”ל וברביעון האחרון נכלל כל החולים עם רמות כולסטרול גבוהות מ-200 מ”ג לד”ל.

הגיל הממוצע של המשתתפים עמד על 65.5 שנים, 65% מהם היו גברים, 65% אובחנו עם מחלת עורקים קורונרית. מקטע הפליטה הממוצע עמד על 40% או פחות. תקופת המעקב הממוצעת ארכה 2.4 שנים.

החוקרים חישבו Hazard Ratio לתמותה של 0.66 בקרב החולים ברביעון 3, בהשוואה לחולים ברביעון 1, או ירידה של 34% בשיעורי התמותה. הסיכון לתמותה של חולים ברביעון הראשון ורביעון 4 היו דומים.

בחולים ברביעון 3 נרשמו המדדים הנמוכים ביותר של רמות C-Reactive Protein, עובדה המצביעה על הדרגה הנמוכה ביותר של תהליך דלקתי בחולים אלו. הרמות הגבוהות ביותר של C-Reactive Protein זוהו בחולים ברביעון הראשון.

עם זאת, קיימת נקודה בה רמת כולסטרול גבוהה פוגעת בסיכויי ההישרדות. לכן, החוקרים מסכמים כי הממצאים של המחקר מצביעים על כך שיש לטפל הן ברמת הכולסטרול והן בתהליך הדלקתי, כראוי, בחולים עם אי ספיקת לב.

Am J Cardiol 2006;98:653-658.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה