רמות נמוכות של עופרת קשורות לתמותה קרדיווסקולרית (מתוך Circulation)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת של Circulation, עולה כי אפילו רמות נמוכות בדם של עופרת יכולות להעלות את הסיכון לתופעות קרדיווסקולריות בלתי רצויות.

מחקרים קודמים הצביעו על הקשר בין רמות מעל 10 micrograms/dL של עופרת ועליה בסיכונים לתמותה מכל הסיבות, לתמותה קרדיווסקולרית ולתמותה מסרטן. הבטיחות של רמות נמוכות, שהופיעו ב-99% מהמבוגרים בארצות הברית, לא הייתה ברורה.

במחקר השתתפו 13,946 נבדקים, שהשתתפו בסקר Third National Health and Nutrition Examination משנת 1988 ועד ל-1994. תקופת המעקב ארכה עד 12 שנה.

רמת העופרת הממוצעת בדם בקבוצת המחקר הייתה 2.58 micrograms/dL. נבדקים עם רמות של 3.62 micrograms/dL או גבוהות יותר, היו בעלי סיכון הגדול ב-25% ו-55% לתמותה מכל הסיבות ולתמותה מסיבות קרדיווסקולריות בהתאמה בהשוואה לנבדקים עם רמה מתחת ל-1.94 micrograms/dL.

החוקרים מסכמים כי תוצאות המחקר שלהם מצביעות על כך, שהקשר בין רמת עופרת בדם ותמותה קרדיווסקולרית ניכר ברמות עופרת מעל 2 micrograms/dL. היות ול-38% מהמבוגרים בארצות הברית היו רמות עופרת מעל ל-2 micrograms/dL בין השנים 1999-2002, המשמעויות הבריאותיות הציבוריות של ממצאים אלה חשובים.

יש לציין כי המחקר לא תוכנן להעריך את הסיכונים של רמות עופרת מתחת ל-2 micrograms/dL וכי יש צורך במחקר נוסף כדי לקבוע אם יש רמות כלשהן של עופרת שהם בטוחות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה