נוגדן מונוקלונאלי מעכבר מונע זיהום על ידי EBV (מתוך Journal of Infectious Diseases)

מחקר חדש חושף, כי נוגדנים מונוקלונאלים כנגד גליקופרוטאין 350, הנמצא במעטפת ה-EBV, מונעים זיהום ע”י הוירוס in vitro ובעכבר.

תוצאות המחקר מראות כי הנוגדן מונע התפתחות גידולים הנובעים מזיהום EBV במודלים פרה-קליניים, וכן מסוגל לעכב זיהום ע”י EBV בילדים מדוכאי חיסון לאחר השתלות. כלומר, הנוגדן עשוי למנוע התפתחות לימפומות לאחר השתלה.

החוקרים בדקו את השפעת הנוגדן A172 במניעת זיהום ע”י EBV בלימפוציטים מסוג B in vitro, בעכברים עם SCID, ובארבעה מושתלי כבד.

לדברי החוקרים,A172 נקי בדילול של 1:100 עיכב אלמותיות של EBV בתאי B בכל המבחנים, ובדילול של 1:10,000 עיכב זאת במחציתם.

הזרקת A172 לתוך הפריטוניאום מנעה התפתחות של גידולים חיוביים ל-EBV בעכברים עם SCID, בעוד ש-8 מתוך 12 עכברים בקבוצת הביקורת פיתחו לאחר השתלה נגעים דמויי מחלה לימפופרוליפרטיבית, שהיו חיוביים ל- EBV.

במסגרת המחקר ארבעה ילדים קיבלו 1 מ”ג של A172 בהזלפה תוך-ורידית לפני, ושש שעות אחרי השתלת כבד מחולים שהיו חיוביים ל- EBV. בהמשך קיבלו את הנוגדן כל יומיים למשך 3 שבועות.

שלושה מתוך ארבעת הילדים נותרו שליליים ל-EBV לאחר 6 חודשי מעקב. כל הארבעה הפכו בסופו של דבר לחיוביים ל-EBV, אך אף אחד מהם לא פיתח סממנים של זיהום.

אחד החולים פיתח תגובת רגישות-יתר, אך הסיבה המדויקת לכך אינה ברורה כיוון שהוא סבל בו-זמנית גם מספטיסמיה ולכן הוצא מהמחקר.

השלב הבא הוא אינוש הנוגדן המונוקלונאלי, על מנת להבטיח את בטיחותו לבני אדם. למרבה הצער, החוקרים אינם מתכוונים להמשיך בפיתוח עקב בעיות תקציב.

J Infect Dis 2006;194:584-587

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה