מדבקות Buprenorphine משפרות את איכות החיים בחולים הסובלים מכאב חמור בעקבות אוסטוארתריטיס

מחקר חדש מצא כי מדבקות טרנס-דרמליות של Buprenorphine (Butrans), בשימוש פעם אחת בשבוע, עשויות להביא להקלה בכאב בשיעור דומה ל-8 מינונים של טבליות Buprenorphine, מתחת ללשון, ללא שינוי בתופעות הלוואי או בסבילות הטיפול.

לדברי החוקרים, קרוב ל-100 מליון חולים ברחבי אירופה סובלים מכאב בעקבות מחלות מפרקים, דוגמאת אוסטוארתריטיס. הטיפול באופיואיד זה במינון נמוך הרבה יותר נוח בחולים עם כאב חמור. בנוסף, טיפול במתן דרך העור מאפשר מתן ריכוז קבוע של התרופה, המצמצם את תופעות הלוואי הקשורות בטיפול באופיואידים, תוך שיכוך כאבים רצוף.

עם זאת, החשיבות הייחודית של המחקר הנוכחי היא שהוא מצא כי מדבקות Buprenorphine הינן בעלות יעילות דומה לזו של טיפול תרופתי דרך הפה, בהקלה על הכאב, עם היתרונות הנוספים של מתן טיפול דרך העור.

הממצאים עלו ממחקר שכלל חולים עם כאב בינוני עד קשה בעקבות אוסטוארתריטיס של הברך או הירך. החולים חולקו לטיפולבמדבקות BuTrans Transdermal Patch (BTP) או Sublingual Buprenorphine (SLB). המינונים בשתי הקבוצות טוטרו עד למינון שהביא להקלה על הכאב למשך 21 יום (BTP מינון של 5 מיקרוגרם לשעה עד 20 מיקרוגרם לשעה.  SLB מינון של 200 מיקרוגרם עד 400 מיקרוגרם ל-8 שעות).

החולים שהשיגו איזון יעיל של הכאב, עברו הערכה במשך 28 ימים, בנושא איכות החיים, השינה, הכאב הכולל, וחומרת תסמיני אוסטוארתריטיס.

מדבקות BuTrans הביאו להקלה דומה בתסמינים כמו טיפול STP בכל אחת מהקטגוריות שנבדקה. לפני המחקר, 79% מהחולים בקבוצת STP ו-73% מהחולים בקבוצת BTP דיווחו כי הכאב העיר אותם משנתם לפחות פעמיים בכל לילה. בסיום המחקר, ערכים אלו ירדו ל-24% ו-20%, בהתאמה. בשתי הקבוצות נרשם שיפור דומה בכל המדדים להערכת עוצמת הכאב והפרעה לפעילויות יומיומיות. שני הטיפולים הביאו לצמצמום משמעותי, באותה דרגה, של תסמיני אוסטוארתריטיס אחרים כמו נוקשות והפרעה לתפקוד גופני.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה