הוספה של Bicalutamide לטיפולי הקרנה משפרת הישרדות בחולי סרטן ערמונית (מתוך J Cancer Res Clin Oncol)

טיפול יומי ב-bicalutamide (Casodex) הבא אחרי טיפולי הקרנות משפר את ההישרדות של גברים החולים בסרטן ערמונית מתקדם מקומי.

בהינתן ממצאים אלה, החוקרים מאמינים כי bicalutamide (אנטי אנדרוגן) יכול להיות מתאים ולהוות אלטרנטיבה הנסבלת טוב יותר לטיפולי הסירוס, דבר היכול להשפיע על איכות החיים.

במחקר, שפורסם במהדורת אוגוסט של Journal of Cancer Research and Clinical Oncology, השתתפו 1370 נבדקים החולים בסרטן ערמונית בשלב מוקדם (T1-4, כל N ו-M0), שחולקו רנדומאלית לקבל bicalutamide במינון של 150 mg או פלצבו פעם ביום אחרי טיפול הקרנות. חציון תקופת המעקב היה 7.2 שנים.

טיפול ב- bicalutamide היה קשור עם שיפורים גדולים יותר בהישרדות כללית ובהישרדות ללא התקדמות.

בהשוואה לטיפולי הקרנות בלבד, הוספה של bicalutamide הוריד את הסיכון של התקדמות המחלה ב-44%. בנוסף, הטיפול ב- bicalutamide מוריד את הסיכון הכולל לתמותה ב-35%.

ניתוח נוסף מראה כי שיפור בהישרדות הכוללת בטיפול ב- bicalutamide מושגת בעיקר על ידי היכולות שלו להוריד את מספר מקרי המוות הקשורים לסרטן ערמונית.

בניגוד לנבדקים עם מחלה מתקדמת מקומית, נבדקים עם מחלה המוגבלת למקום מסוים לא הרוויחו מהוספת bicalutamide לטיפולי ההקרנות.

לדברי החוקרים, זוהי העדות הראשונה ליתרון הישרדותי כולל של כל טיפול, שאינו טיפול המבוסס על סירוס בסביבה זו של סרטן ערמונית. ל- bicalutamide יש יתרונות נוספים על איכות החיים בהשוואה לסירוס במונחים של שמירה על עניין מיני, יכולת גופנית וצפיפות מינרל העצם.

J Cancer Res Clin Oncol 2006;132:S7-S16

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה