השוואה בין טיפול כימותרפי סביב הניתוח ובין טיפול כירורגי בלבד לטיפול בסרטן ושט-קיבה (NEJM)

טיפול הכולל שילוב ECF (Epirubicin, Cisplatin ו-Fluorouracil) משפר את סיכויי ההישרדות בחולים עם אדנוקרצינומה מטסטטית של הקיבה, או אדנוקרצינומה מתקדמת מקומית, שאינה ניתנת לריפוי. מחקר חדש נועד לבחון אם הוספת טיפול ECF סביב תקופת הניתוח, מביאה לשיפור בתוצאות הטיפול בחולים עם סרטן קיבה, בעל פוטנציאל לריפוי, בהשוואה לטיפול כירורגי בלבד.

במסגרת המחקר חילקו החוקרים באקראי חולים עם אדנוקרצינומה, הניתנת לכריתה, באזור הקיבה, מעבר ושט-קיבה, או בחלק התחתון של הושט, לטיפול כימותרפי סביב הניתוח + ניתוח (250 חולים), או טיפול כירורגי בלבד (253 חולים).

טיפול כימותרפי כלל 3 מחזורי טיפול לפני הניתוח, ושלושה מחזורי טיפול לאחר הניתוח, שכללו Epirubicin ו-Cisplatin ביום 1, ועירוי מתמשך של Fluorouracil למשך 21 יום. המדד העיקרי שנבדק במחקר הוא שיעור ההישרדות הכולל.

מהתוצאות עולה כי תופעות הלוואי בעקבות טיפול ECF היו דומות לאלו שדווחו במחקרים קודמים בחולים עם סרטן קיבה מתקדם. שיעור הסיבוכים לאחר הניתוח היה דומה בחולים שקיבלו טיפולי כימותרפיה ובחולים שעברו טיפול כירורגי בלבד (46% ו-45%, בהתאמה). גם מספר מקרי התמותה 30 יום לאחר הניתוח היה דומה.

בחולים שעברו טיפול כירורגי וכימותרפי, הגידולים שהוסרו היו קטנים יותר באופן משמעותי, ובשלב פחות מתקדם. לאחר חציון תקופת מעקב של 4 שנים, נפטרו 149 חולים מבין אלו שקיבלו טיפול כימותרפי ביחד עם טיפול כירורגי, ו-170 חולים שעברו טיפול כירורגי בלבד. בהשוואה לקבוצת החולים שעבור ניתוח בלבד, שיעורי ההישרדות לאחר טיפול כימותרפיה היו גדולים יותר (Hazard Ratio לתמותה של 0.75, 95% CI = 0.60-0.93, p=0.009. סיכויי הישרדות ל-5 שנים עמדו על 36% לעומת 23%), וסיכויי הישרדות ללא התקדמות המחלה (Hazard Ratio להתקדמות של 0.66, 95% CI = 0.53-0.81, p<0.001 ).

לסיכום, בחולים עם סרטן מסוג אדנוקרצינומה בקיבה או בושט תחתונה, הניתן לטיפול כירורגי, טיפול כימותרפי סביב הניתוח הביא להקטנת הגידול ושלב הגידול, והביא לשיפור משמעותי בסיכויי ההתקדמות ללא מחלה וסיכויי ההישרדות הכוללים.

N Engl J Med.  2006; 355(1):11-20

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה