לחץ דם, תפקוד כליה ופרוטאינוריה בילדים עם אגנזיס כלייתי חד צדדי (מתוך Kidney Blood Press Res)

אגנזיס כלייתי חד צדדי הוא מודל עבור מספר ירוד של נפרונים, שכיום מאמינים כי זהו גורם סיכון ליתר לחץ דם ולתפקוד כלייתי לקוי.

מטרת המחקר הייתה לחקור לחץ דם ותפקוד כלייתי בילדים עם אגנזיס כלייתי חד צדדי. מידע בנוגע לילדים עם אגנזיס כליתי חד צדדי משני מרכזי נפרולוגיית ילדים נחקרו ראשית רטרוספקטיבית (נאסף מידע בנוגע ל-US כליה ו-scintigraphy, לחץ דם קליני, פינוי קריאטינין ובדיקת שתן). ילדים עם US ו- scintigraphy כליה תקינים הוערכו לאחר מכן תוך שימוש בניטור לחץ דם אמבולטורי.

29 ילדים אם אגנזיס כלייתי חד צדדי נבדקו מתוכם 14 ילדים עם כליה לא תקינה (בעיקר מצולקת) ו-15 ילדים עם כליות בריאות. יתר לחץ דם אובחן על בסיס לחץ דם קליני ב-57% מהילדים עם כליות לא תקינות ועל בסיס ניטור לחץ דם אמבולטורי בילד אחד (7%) עם כליות בריאות. לחץ הדם האמבולטורי הממוצע בילדים עם כליות תקינות לא היה שונה משמעותית מקבוצת הביקורת. ל-43% מהילדים עם כליות בריאות הייתה ירידה בתפקוד הכליה, אך לאף ילד עם כליה בריאה לא הייתה ירידה בתפקוד הכליה.

לסיכום, לילדים עם אב-נורמליות של כליה בודדת יש לעיתים קרובות יתר לחץ דם, פרוטאינוריה או ירידה בתפקוד הכלייתי. בניגוד לכך, לילדים עם כליות בריאות יש לחץ דם ותפקוד כלייתי בדומה לאלה של ילדים בריאים.

Kidney Blood Press Res. 2006 Sep 8;29(4):210-215

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה