רוב החסימות במעי הדק יכולות להיפתר ללא ניתוח (מתוך American College of Surgeons)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של American College of Surgeons, עולה כי רוב החולים עם חסימות במעי הדק יכולים להיות מטופלים היטב ללא ניתוח. יש לציין כי לחולים, שעברו ניתוח, יש שיעור תמותה קטן יותר אך משמעותי.

בעוד שמחקרים אחרים נגעו בנושא זה, זהו המחקר הראשון של חסימת מעי דק המעריך טיפול כירורגי ולא כירורגי ואת התוצאות של כל טיפול, כולל תמותה והישנויות.

במחקר השתתפו 32,583 נבדקים, שהגיעו לבית חולים עקב חסימת מעי דק בשנת 1997. 24% מהחולים עברו טיפול כירורגי במהלך אשפוזם כטיפול בחסימת המעי הדק. הניתוח, שבוצע, כלל ליזיס של הידבקויות ב-38% מהמקרים, תיקון הרניה ב-38% מהמקרים, הסרת מעי דק עם ליזיס של הידבקויות ב-18% מהמקרים והסרת מעי דק עם תיקון הרניה ב-6% מהמקרים.

בהשוואה לטיפול הלא כירורגי, ניתוח במהלך האשפוז היה קשור עם שהות יותר ארוכה בבית החולים, עם שיעור תמותה נמוך יותר, עם מספר קטן יותר של אשפוזים מחדש בשל חסימת מעי ועם זמן ארוך יותר עד לאשפוז מחדש. ללא קשר לסוג הטיפול, שניתן, ל-81% מהחולים ששרדו לא היו אשפוזים מחדש בשל חסימת מעי דק ב-5 שנים הבאות.

לסיכום, יש צורך במחקרים נוספים בכדי להבהיר את האפקטים של טיפול כירורגי מול טיפול שאינו כירורגי על התוצאות הקליניות. בנוסף, יש צורך במחקר נוסף בכדי להעריך ביסודיות את ההשפעה של הזמן עד ההגעה לניתוח על התמותה וההבדלים בין התוצאות עבור החולים הכי זקנים והכי חולים עם חסימות מעי דק.

J Am Coll Surg 2006;203:170-176

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה