אנומליות מולדות קשורות לשימוש ב-NSAIDS בשליש הראשון של ההיריון (מתוך Birth Defects Research)

תוצאות של מחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Birth Defects Research Part B, מציעות, שיש קשר חזק בין חשיפה בשליש הראשון של ההיריון לתרופות NSAIDS (non-steroidal anti-inflammatory drugs) ובין אנומליות מולדות, בעיקר אלה הקשורות לסגירת המחיצה הקרדיאלית.

בהינתן שכיחות גדולה של שימוש ב-NSAIDS באוכלוסייה באופן כללי וגם במהלך היריון, ובהתחשב בכך ש-50% מההריונות אינם מתוכננים, דבר הגורם לחשיפה לתרופות מהתחלת ההיריון, יש לתת תשומת לב לכל סוג של חשיפה ל-NSAIDS.

במחקר השתתפו 36,387 נשים, שהביאו לעולם תינוקות יחידים חיים בקוויבק (מחוז בקנדה) בין השנים 1997 ו-2003. החוקרים זיהו 93 לידות עם אנומליות מולדות ב-1056 נשים (8.8%), שלקחו NSAIDS בשליש הראשון של ההיריון בהשוואה ל-2478 ב-35,331 נשים (7%), שלא לקחו תרופות אלה.

חמש התרופות, שהיו בשימוש הכי נרחב, הן : naproxen (35%), ibuprofen (26%), rofecoxib (15%), diclofenac (9%) ו-celecoxib (9%).

הפרופורציה של תינוקות עם אנומליות מולדות מרובות בקרב נשים, שלקחו NSAID בשליש הראשון של ההיריון הייתה 16.1% בהשוואה ל-14.2% בנשים שלא לקחו NSAID.

לנשים, שלקחו NSAID בשליש הראשון של ההיריון, היה OR מתוקנן של 2.21 לכל אנומליה מולדת.

הממצאים הכי עקביים וחזקים, שנראו עם האנומליות, היו קשורים לסגירה של המחיצה הקרדיאלית, עם OR מתוקנן של 3.34 עם שימוש ב-NSAID בשליש הראשון של ההיריון.

החוקרים מסכמים ומוסיפים כי ממצאי המחקר תואמים למחקרים אפידמיולוגים המציעים כי נשים, שלוקחות NSAID מוקדם במהלך ההיריון, יכולות להיות בסיכון גדול יותר ללדת ילדים עם אנומליות מולדות, בעיקר של פגמים בסגירת המחיצה הקרדיאלית.

Birth Defects Research (Part B) 2006;77

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה