M. Genitalium הוא גורם שכיח לדלקת פרסיסטנטית של השופכה בגברים (Sex Transm Infect)

ממחקר חדש עולה כי כמחצית מהגברים המגיעים לטיפול בעקבות דלקת פרסיסטנטית של השופכה או הישנות דלקת השופכה (Urethritis) לאחר טיפול ב-Doxycycline סובלים מזיהום Mycoplasma Genitalium.

העדות לכך ש- M. Genitalium הוא פתוגן המועבר ביחסי מין כמעט אינה שנויה במחלוקת לאור הקונקורדנציה בין השכיחות בבני זוג ו-DNA typing שמצא סוגי זיהום דומים בין בני זוג, בניגוד למיני M. Genitalium שונים באחרים.

הטיפול האמפירי בדלקת שופכה לא-ספציפית הוא בד”כ Doxycycline. החוקרים בחנו את תפקיד M. Genitalium בדלקת שופכה בקרב 78 גברים עם תסמינים חוזרים או פרסיסטנטים, שחזרו לטיפול באותה מרפאה מספר שבועות לאחר טיפול ראשון ב-Doxycycline.

מספרים אלו מיצגים 27% מהגברים עם דלקת שופכה שאינה בעקבות Chlamydia או Gonorrhea, שהגיעו למרפאה במהלך תקופת המחקר (אפריל 2002 עד יוני 2004).

בדיקת PCR שימשה לאבחון M. Genitalium. הסיכוי ל-10 PMN (polymorphonuclear) או יותר בשדה מיקרוסקופ גבוה היה גדול יותר בדגימות חיובות ל- M. Genitalium בהשוואה למזהמים אחרים.

המשתתפים התבקשו לאסוף את דגימות השתן הראשון וטופלו בהתאם להחלטת הרופא, בעיקר ב-Azithromycin, Erythromycin, או Doxycyclin. חולים בהם דגימת השתן הראשונה היתה חיובית ל- M. Genitalium התבקשו לתת בדיקת שתן נוספת 3 שבועות לאחר הטיפול האנטיביוטי השני.

32 משתתפים (41%) נמצאו חיוביים ל- M. Genitalium. חציון הזמן בין הביקור הראשון והשני עמד על 2 חודשים. החוקרים דיווחו לבני הזוג של החולים והציעו להם להיבדק ל- M. Genitalium. מבין 9 נשים שקיבלו הצעה זו, 6 היו חיוביות ל- M. Genitalium.

גברים עם זיהום M. Genitalium סובלים לעיתים קרובות מ-Urethritis. אך האורגניזם זוהה גם במקרים של Epididymitis ו-Prostatitis. בנשים, הזיהום גורם Urethritis, Cervicitis, ו-PID (Pelvic Inflammatory Disease). תגובה אינפלמטורית משמעותית באה לידי ביטוי בספירת PMN גבוהה יותר.

החוקרים ממליצים על מקרולידים דוגמאת Azithromycin כטיפול קו ראשון, למרות שהם מציינים כי מחקר שנערך לאחרונה מצא כי Quinolone חדשים, דוגמאת Moxifloxacin עשויים להיות גם יעילים.

כל החוקרים ממליצים לבחון את ספירת PMN ולבדוק ל- M. Genitalium במקרים בהם התסמינים נמשכים לאחר מחזור הטיפול הראשון ב-Doxycycline. אך המלצה זו שנויה במחלוקת עד שמבחנים אבחנתיים יהיו זמינים, ואז ניתן יהיה לבצע מחקרים גדולים, פרוספקטיביים לבדיקת אמינות הממצאים.

Sex Transm Infect 2006;82:276-279.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה