הקשר בין גודל Choroidal Nevi והסיכוי לטרנספורמציה למלנומה (Ophthalmology)

מחקר חדש מישראל מצא כי גודל אזור הנגע ועובי Choroidal Nevi עשויים לנבא טרנספורמציה למלנומה, ולמרות שמדובר במצב נדיר יחסית, חשוב לבצע מעקב מקיף.

לדברי ד”ר איגור קייזרמן מבית החולים ברזילי באשקלון, למרות שחלק קטן מאוד מ-Choroidal Nevi עוברים בסופו של דבר טרנספורמציה ל-Choroidal Melanoma, במקרה של חשד קליני חייבים לעקוב אחר הנגעים הללו לתקופות זמן ארוכות, לפחות 1.5 שנים.

צוות החוקרים בחן נתונים שנאספו מ-659 עיניים עם נגעי Choroidal Nevi שנבדקו למשך 10 שנים לפחות.סה”כ  165 נגעים חשודים נכללו במעקב למשך למעלה מ-5 שנים בממוצע. 17 נגעים (10.3% מהנגעים החשודים, 2.6% מכלל הנגעים) התפתחו ל-Choroidal Melanoma קטן.

העובי ההתחלתי הממוצע של נגע שפיר ופרה-ממאיר היה שונה באופן משמעותי, כמו גם הרפלקטיביות הפנימית המוצעת והקוטר המקסימלי הממוצע של בסיס הנגע בתחילת המחקר.

ד”ר קייזרמן הדגיש כי בין הפרמטרים האולטרה-סונוגרפיים שהעידו על סיכון מוגבר להמרה למלנומה, נכללו עובי נגע של מעל 2 מ”מ וקוטר בסיס של למעלה מ-7 מ”מ. הוא הוסיף כי ניתן להשתמש גם במדד K1 משולב, הכולל את עובי ואת הקוטר המקסימלי של בסיס הנגע, של מעל 14.5.

החוקרים מציינים כי נגע שפיר לרוב אינו גדל, ומסכמים כי הפקטורים המשמעותיים היחידים המשפיעים על הסיכון לטרנספורמציה למלנומה הינם מדד K1 ועוביו ההתחלתי של הנגע.

Br J Ophthalmol 2006;90:994-998

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה