מהם המאפיינים של מטופלים שנדבקו ב-HIV המשתמשים ברפואה משלימה ואלטרנטיבית? (מתוך Complement Ther Med.)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי שימוש ברפואה משלימה ואלטרנטיבית (CAMComplementary and Alternative Medicine) במטופלים שנדבקו ב-HIV קשור למין נקבה, להשכלה גבוהה יותר ולתקופה ממושכת יותר של זיהום ב-HIV.

מטרת המחקר הייתה להשוות את המאפיינים של מטופלים שנדבקו ב-HIV והשתמשו אי פעם ברפואה משלימה ואלטרנטיבית לאלו שמעולם לא השתמשו.

מחקר ה- European Level Epidemiology of Complementary Therapies in HIV project (ELECTHIV 2), מחקר מקרה-בקרה, נוהל ב-7 מדינות באירופה. כל המטופלים שנדבקו ב-HIV שהגיעו באופן עוקב למשרדי ארגוני התיאום היו מתאימים למחקר. המידע הושג משאלונים אנונימיים שמולאו על ידי המטופלים עצמם.

החוקרים ציינו כי סך הכל 1066 מטופלים החלו את המחקר, 632 משתמשי CAM ו-434 שלא השתמשו מעולם ב-CAM.

החוקרים דיווחו כי שימוש ב-CAM היה שכיח יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים (יחס סיכוי 1.6) ובקרב מטופלים משכילים יותר. לעומת זאת השימוש ב-CAM היה פחות שכיח בקרב מטופלים שנטלו highly active antiretroviral therapy HAART)) (יחס סיכוי 0.5), אבל היה שכיח יותר בקרב חולי-חוץ שדיווחו על תופעות לוואי הקשורות ל-HAART (בעיקר נוירופתיה).

החוקרים סיכמו באומרם כי הממצאים מצביעים על כך ששימוש ב-CAM במטופלים שנדבקו ב-HIV קשור למין נקבה, להשכלה גבוהה יותר ולתקופה ממושכת יותר של זיהום ב-HIV.

לידיעה המלאה

Complement Ther Med. 2006 Sep;14(3):193-199

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה