הגורמים המשפיעים על בחירת התמחות כירורגית (Med Educ.)

מחקר חדש נועד לבחון את ההשפעות של מאפיינים המבוססים על האדם ומאפיינים הקשורים בתוכניות המשפיעים על הבחירה הדיכוטומית של בוגרי רפואה בין מקצועות התמחות כירורגיים ומקצועות לא-כירורגיים בשנת ההמתחות הראשונה.

החוקרים ערכו מחקר עוקבה במשך 10 שנים ועקבו אחר 578 סטודנטים (55.4% גברים) שסיימו את לימודי הרפואה באוניברסיטה במהלך התקופה שבין 1994 ו-2003.

הנתונים נאספו כדלקמן – בתחילת לימודי הרפואה אספו החוקרים את הנתונים אודות העדפת הקריירה ומסגרות הלימודים, במהלך הלימודים נאספו הנתונים באשר להישגים הלימודיים, הדרכות והכשרות קליניות, ובסיום הלימודים נאספו הנתונים באשר לבחירת ההתמחות (עם סיווג דיכוטומי למקצוע כירורגי או לא-כירורגי).

מהתוצאות עולה כי 23% מהבוגרים בחרו במקצוע כירורגי לשנה הראשונה להתמחות. 7 מאפיינים נמצאו קשורים בבחירה זו מין זכר, בטחון עצמי גבוה, אפשרות לכירורגיה בעת ההרשמה, סגנון לימודים אקטיבי, העדפה לכירורגיה לאחר שנה 1, הדרכות  בנושא כירורגיה קלינית, והכשרה סלקטיבית בנושא כירורגיה קלינית. מניתוח התוצאות עולה כי כאשר כוללים את כלל המאפיינים, ניתן לנבא 87.1% מבחירות הבוגרים.

מהממצאים עולה כי עבור מרבית הסטודנטים, בחירת מקצוע כירורגי נובעת מסיכום השפעות הכולל פקטורים הקיימים כבר עם ההרשמה ללימודים ופקטורים מאוחרים יותר, המשתלבים זה בזה

Med Educ.  2006; 40(6):522-9

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה