Cardiac CT טוב לקביעת תאריך התקף לב (Am J Cardiol)

ממחקר חדש שפורסם בגליון 1 באוגוסט של American Journal of Cardiology עולה כי בדיקת Cardiac CT יכולה לקבוע אם MI התרחש לאחרונה או לפני זמן רב, זאת באמצעות מדדי החדר ומדדים אחרים.

לדברי החוקרים, בוצעו מספר שידרוגים לבדיקת CT במטרה להעריך מחלות לב, אך עדיין קשה להבחין בין אוטם סמי-אקוטי מזה שהתרחש בעבר.

החוקרים שיערו כי הערכת נרחבת הירידה בסיגנלים בבדיקת CT עם חומר ניגוד תסייע לקבוע את גיל MI. עד כה, הם העריכו בשנית את תוצאות CT אנגיו ב-16 חולים שעברו התקף לב ב-7 הימים הקודמים, 13 עם MI שהתרחש למעלה משנה קודם לכן ו-13 ללא התקף לב.

בהערכה החוזרת של תוצאות בדיקת CT יצרו החוקרים מספר חתכים דקים במקביל לדופן שריר הלב. חתכים אלו נבדקו להחלשות סיגנלים בשריר הלב. בנוסף, נמדדו גם עובי דופן החדר וגודל חלל שריר הלב.

חולים עם MI ישן הראו ירידה קטנה יותר באופן משמעותי בהחלשות הסיגנלים בבדיקת CT בהשוואה לקבוצות אחרות (P<0.001). יתרה מזאת, ההבדל בהחלשות הסיגנלים בין שריר לב לאחר אוטם ושריר לב תקין היה גדול יותר באופן משמעותי ב-MI ישן, בהשוואה לאחד שהתרחש לאחרונה (P<0.001). כמו כן, ירידה בעובי דופן השריר והרחבה של החדר היו אינדיקטיבים ל-MI ישן.

התוצאות תומכות בהשערה כי הערכת הירידה בסיגנלים בשריר הלב באמצעות בדיקת CT עם חומר ניגוד טובה לקביעת גיל MI, לו חשיבות קלינית גדולה.

החוקרים מדגישים כי בהשוואה למחקרים אחרים המבוססים על בדיקת CT להערכת MI, הערכת שריר הלב במחקר הנוכחי בוצעה באמצעות אותה סקירת נתונים של CT אנגיו ולא דרשה חשיפה נוספת לקרינה או חומר ניגוד.

Am J Cardiol 2006;98:303-308.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה